Men hvor ble det av han BA Economy-paxen?
Ofiserren hans har hvertfall oppdatert bloggen sin:
http://fnate.blogg.no/1465248095_perrier_time.html
Han har til og med oppdatert denne trip reporten... for på forsøk 2 av 2 ble det en full tur i economy.
Flight BA213
Rute: LHR-BOS
Fly: Boeing 747-4000
Sete: 43G
Klasse: World Traveller (economy)
Tidlig så jeg at denne balja her kom til å bli så godt som stupfull, så alle håp om oppgradering fra economy var egentlig borte. Det var bare en ting å gjøre, nemlig å marinere seg godt i loungen først, og så boarde...
Også fra 43G er det ganske langt frem.
Og ikke fullt så langt bakover:
Dette var en morgenflight som går 11.15 fra London og lander 13.30 i Boston. Det er egentlig tidligere enn jeg liker, for jeg synes best om å kunne gå rett i seng på ankomstdagen. Men altså - nei. Ikke i dag.
Som sagt var flyet helt fullt, men jeg var så heldig få en kvinne som sidemenneske. På boardingkortet hennes (jeg skulte dritdiskret) så jeg at hun kom helt fra Singapore... Det er langt i eco, så jeg lot henne få armlenet. Uansett er faktisk setene så brede at det ikke er noe problem. Jeg syntes det var kjempekomfortabelt, selv om jeg måtte holde meg innenfor armlenet.
Myke gode seter var det også i denne oppgraderte 747'en.
Skjermene er skikkelig gode, lyden veldig bra (forbausende bra, faktisk) og utvalget av filmer og serier mye bedre enn før. Jeg ble sittende og se en film, og flere serier fra BA i gamle dager (tipset av Discus). Og så kartet da...
Bogies at 6 O'clock...
(Savner de røde prikkene og noen hellfire missiler)
Det var en lunchflight, og det betyr at de faktisk kjører en egen runde med drikketralla før maten.
Eller... før det igjen løp det en stakkar rundt og hilste på alle gullmedlemmene. Med tanke på hvor mye economy du må fly for å få gullmedlemskap talte jeg nokså mange. 6 stykker tror jeg. Uansett kom han til meg også og ønsket velkommen og takket for lojaliteten og sånt. Synes det er koselig jeg.
- "and can I find you something fizzy, sir?"
- "no thank you"
- "...." - men så ristet han av seg sjokket og dro uten at det var for å hente meg champis.
Jeg er fremdeles litt usikker på hva som gikk av meg.
Åkke som kom drikketralla etter 10-20 minutter. De hadde både GT og vin og vann. Jeg hadde hamstret vann og potetgull på WH Smith, så jeg booket mest GT og vin
Enough to make it blurry, sir
Så kom maten, og nytt påfyll av drikke. Valget i dag var kylling med "uhell" oooooog noe annet slafs. Alle valgte kylling med "uhell".
Det ser jo ut som om noen har hatt et uhell på den
Men den var skikkelig god. Ekte kyllingfillet som inneholdt fillet... .... av kylling!!!
Faktisk smakte dette, nok en gang, bedre enn det meste man får i business. Årntlig digg.
Ellers var det jo rimelig uneventful... jeg stod i dokø
Og slumret litt. Ett av de første economy setene jeg faktisk har sovet ok i.
ja, også hadde jeg et uhell med pretzels posen min... jeg skulle åpne den ved å trekke i hver retning rett under limingen, sant? Så satt den ganske godt. Helt til den, nokså plutselig, satt svært u-godt, og jeg lagde pretzelsfontene over rad 42, 43 og deler av 44. Men det ble ikke diversion til Goose Bay av den grunn. Neida, i economy er det takhøyde.
Alt i alt så var det glitrende bra med economy hos BA. Nå skinte solen helt i min retning hele tiden i dag, så det må taes med. Men dette kan absolutt anbefales.
Skal jeg gjøre det igjen? Ja, kanskje til Boston og NYC. Det er gull å reise ut på mandag og hjem på torsdag og dette er måten man kan gjøre det på uten å bli blakk.
Utreisen OSL-LHR-BOS i dag var booket for 4 uker siden og kostet 2.000,-