CPH og Norwegian i strategisk samarbejde

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Slik bør være en selvfølge. Har man flere fly på bakken samtidig, bør det være en selvfølge at flyplassen plasserer disse i samme område. Såpass service bør de gi.

Slik bør være en selvfølge. Har man flere fly på bakken samtidig, bør det være en selvfølge at flyplassen plasserer disse i samme område. Såpass service bør de gi.

Hvilket man som udgangspunkt selvfølgelig også forsøger - der er dog mere i dette end kun parkerings position. Som i aftalen med SAS så handler dette om at optimere alle relevante processer således at det bliver mest effektivt og lønsomt som muligt for det pågældende selskab... Med andre ord forhåbentlig en win-win situation for begge parter.

Dette blir bra...I tillegg skal visstnok også 4 gater males knallrøde utvendig faktisk, så det skal bli spenstig og se hvordan blir seende ut

Dette blir bra...I tillegg skal visstnok også 4 gater males knallrøde utvendig faktisk, så det skal bli spenstig og se hvordan blir seende ut
Mærkeligt hvis CPH maler visse Gates røde...De har altid havd tradition for blå eller hvide gates...Da CPH fik gate bridges i sin tid, var der got nok nogle de stod SAS på, men i mange mange år har der kun stået CPH på dem, så det vil være underligt at male nogle gates i et enkelt selskabs kariktaritiske farve..
Så jeg har mine tvivl
Hilsen
Ole

Hvor kommer dette rygte fra? Siger ikke at det ikke er muligt - men jeg har ikke hørt noget om dette og tvivler personligt på at det kommer til at ske...

Høres fornuftig ut. Det betyr det at de som reiser via CPH på sammenhengende billett ikke trenger å gå så langt?

Mener også SAS gjorde noe lignende på CPH for en stund tilbake.

Last edited:
Høres fornuftig ut. Det betyr det at de som reiser via CPH på sammenhengende billett ikke trenger å gå så langt?

Mener også SAS gjorde noe lignende på CPH for en stund tilbake.
Dette er ikke noe selskapene bare gjør, men noe de har blitt gitt anledning til å gjøre. På Gardermoen, f.eks, er det ikke slik.

Dette er ikke noe selskapene bare gjør, men noe de har blitt gitt anledning til å gjøre. På Gardermoen, f.eks, er det ikke slik.

Nej dette er ikke noget man bare gør - det kræver nøje samarbejde mellem lufthavn og flyselskab at opbygge et strategisk partnerskab af denne type som er til benefit for begge parter.

CPH og SAS har ganske rigtigt i starten af dette år indgået et strategisk samarbejde, hvor SAS trafik inden for schengen koncentreres på finger B. Hjørnestenen i dette samarbejde er dog en nedsættelse af minimum connection time på en række forbindelser fra 40 min til 30 min.

Mere om samarbejdet mellem CPH og SAS fra tidligere tråd her på forumet: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=57657&highlight=strategisk

Desuden har CPH netop i den nye udgave af CPH Perspective publiceret en artikel om aftalen med SAS:

Transferlufthavn i verdensklasse

Næste skridt i samarbejdet og projektet er at inkludere endnu flere destinationer i MCT 30 min og udvide det til også at omfatte SAS partnere.

Der arbejdes til stadighed på at udbrede samarbejdet, så rejser til flere destinationer kan medtages. Når SAS partnere medtages i 30 minutters connection time projektet, forbedres transferproduktet således yderligere og åbner op for i alt 114 ekstra daglige forbindelser.

Om ikke males røde så skal de i alle fall ha Norwegian reklame.
Tok ett bilde fra A8 i dag når vi ventet på pax.

5b871bca-bbf6-7d46.jpg

Meningen var først at de skulle males røde, men det ble både enklere, og ikke minst billigere å kle dem med reklameskilt istedetfor.

Det er også mye godt plassert reklame for Norwegian både inne i og utenfor terminalen nå, og mere er på gang...

Norwegian er virkelig på offensiven i Danmark om dagen. Om noen måneder baserer de ytterligere 2 fly på Kastrup.

Meningen var først at de skulle males røde, men det ble både enklere, og ikke minst billigere å kle dem med reklameskilt istedetfor.

Det havde formentlig været pænere at male dem røde med NAX logo på, men skilte er selvfølgelig billigere og gør det nemmere at konvertere tilbage til det oprindelige udseende skulle man ønske dette.

Det er også mye godt plassert reklame for Norwegian både inne i og utenfor terminalen nå, og mere er på gang...

Kan du løfte sløret for hvad "mere er på gang" indebærer?

Norwegian er virkelig på offensiven i Danmark om dagen. Om noen måneder baserer de ytterligere 2 fly på Kastrup.

Er det uofficielt bekræftet at der kommer yderligere 2 fly på CPH basen udover de 7 der allerede er stationeret? DY har flere gange nævnt muligheden for 2 yderligere fly fra S11, men indtil videre intet officielt.

Generelt tror jeg CPH er i gang med at opbygge så godt og attraktivt samarbejde med DY som overhovedet muligt i håb om på et tidspunkt at få del i en evt. IC satsning fra DY's side...

Lidt yderligere interessant info fra takoff.dk:

Norwegian er begyndt at ”eksperimentere” med også at bruge flytrapper på flyets bageste udgang – for bl.a. at vende flyene hurtigere i Københavns Lufthavn. Om vinteren tager det erfaringsmæssigt længere tid at få passagerer ud og ind af flyene, bl.a. fordi passagererne skal tage tungt vintertøj af og på, siger Johan Bisgaard Larsen til takeoff.dk

Hvordan dette helt fungere i praksis på Finger A ved jeg ikke...

Hvis du ser bildet som er vedlagt tråden litt lenger oppe, ser du en trapp på siden av broen. Man bruker den.

Det er jeg godt klar over - men har aldrig set dette anvendt på Finger A og mente egentlig ikke det var en procedure som blev anvendt på CPH.

Hvis du deboarder et fly fra aft door kræver det god guiding at flå folk på rette vej...
Vi er nok en del som har oplevet pax gå deres helt egne veje...
Husker en rigtig gammel episode fra CPH helt tilbage i 1973, hvor en pax skulle med fly til KRS. Det var en CV440 som helt på 02A. Vi fandt jo så ud at at hun ikke var ombord...bagage udegning, som ikke var det store problem...men vi fandt aldrig denne ældre dame før 4 timer senere, hvor damen blev fundet på det vi idag kalder T1....
Hun sad i en DC9-21....hun brød sig ikke om at flyve propel, og hun syntes at DC9-21èren var bedre...sjov historie synes jeg
Hilsen
Ole

Det er jeg godt klar over - men har aldrig set dette anvendt på Finger A og mente egentlig ikke det var en procedure som blev anvendt på CPH.
Da er det på tide å begynne med dette også på CPH. Det fungerer utmerket her i Norge så vidt jeg kan forstå, og boarding og unboarding blir smidigere!

Back