CPH: Ny rute i emminga, denne gangen Gulf Air

Re: CPH: Ny rute i emminga....Denne gangen Gulf Air

OK, men når de andre bruger større og nyere fly tænker jeg stadig at Gulf Air kan have et minus i at bruge en 737er til så lang en tur på over 7 timer, men vi må se :)

Qatar lagde jo også ud med A319 fra både CPH og ARN. Da de så var blevet etableret, opgraderede de til A330. Det er vel en fin måde at starte en rute på.

Ageing Fleets: Which Airline Has the Highest Costs?

With jet fuel once again on the rise and the economic environment becoming even more uncertain, it's informative for airline stock speculators to know which carriers have the oldest fleets. The age (and model) of an aircraft could have large implications on fuel efficiency and ultimately the airline's cost structure, which becomes absolutely paramount under poor economic conditions.

Let's evaluate the fleets of the Big Four legacy carriers in the U.S.

http://seekingalpha.com/article/273990-ageing-fleets-which-airline-has-the-highest-costs

Det er vel den eneste type 737 som makter den strekningen med en fornuftig payload, da ... ;) 4466km ....

Men fly eller hadde Norwegian ikke en rute Osl-Dbx?

En nabo av meg var på tur til Dubai og jeg er skråsikker på at han reiste med Kjus og co.

Og tar jeg ikke helt feil snakket han om at dette var maks hva en 737 kunne klare.

Men fly eller hadde Norwegian ikke en rute Osl-Dbx?

En nabo av meg var på tur til Dubai og jeg er skråsikker på at han reiste med Kjus og co.

Og tar jeg ikke helt feil snakket han om at dette var maks hva en 737 kunne klare.

Ja, DY flyr Oslo-Dubai men har restriksjoner på vekt, dvs. de må blokkere seter. Ved mye motvind må de evt. nedom for refueling også. BBJen har ekstra tank og større rekkevidde ifht. 737-800 som DY bruker.

Last edited:

GF27 fra Bahrain var ikke med Privatai, sådan som nogen har nævnt. Ikke på åbingsturen i hvert fald. Fotodokumentation følger.

Lars

GF27 fra Bahrain var ikke med Privatai, sådan som nogen har nævnt. Ikke på åbingsturen i hvert fald. Fotodokumentation følger.

Lars
Jo det var Lars,,,Det er Privateair der opererer for GF, og det har du jo selv på bedste vist dokumenteret..
Hilsen Ole

Jo det var Lars,,,Det er Privateair der opererer for GF, og det har du jo selv på bedste vist dokumenteret..
Hilsen Ole

Troede bestemt at de fløj med deres egne farver, og ikke i Gulf Airs? Gulf Air har jo enkelt 737?

Lars

Nå står da HB-IIQ oppført som Operated by Privatair.

Det er Privatair som eier og opererer HB-IIQ. Den er malt i GF farger.

Det er Privatair som eier og opererer HB-IIQ. Den er malt i GF farger.

I stand corrected. Synes bare wetlease-fly plejer at være oplistet hos ejeren, ikke den der flyves for.

Oh well, jo lige meget hvem der ejer og opererer den, så længe deres ellers ret pæne design kommer forbi CPH :D

Lars

Kan tyde på at ruten går bedre enn hva endel spådde da Gulf Air vil øke fra 4 til 5 ukentlige fra starten av mars

Inde på deres egen hjemmeside kan jeg dog kun se lørdagsafgangen den 3., 10., 17. og 24. marts. Fra lørdag den 31. marts og frem er den (endnu) ikke dukket op.

Lars

Back