CPH: Ny rute i emminga, denne gangen Gulf Air

Re: CPH: Ny rute i emminga....Denne gangen Gulf Air

Som nævnt af andre handler ankomst/afgangstiderne i stor udstrækning om at sikre de bedste connections muligheder i begge ender.

Husk også på at denne BBJ HB-IIQ kun skal flyve en rundtur per dag, hvorved der ikke er behov for en hurtig turn-around.

Men der kan være flere årsager til lange stop på ude-destinationen. Et godt eksempel er South African's flyvninger til Europa. Disse ankommer Europa tidlig morgen og afgår først igen om aftenen mod Sydafrika. Dette hovedsageligt fordi der således bliver natflyvninger i begge retninger, hvilket klart er at foretrække når man skal flyve så langt i samme tidszone.

Det er nu endelig muligt at booke billetter til BAH-CPH med Gulf Air. Dog tilsyneladende stadig ingen kampagne billetter loaded da billigste retur ligger på omkring 5000,- kr. Gulf Air sælger kampagne billetter til sine andre europæiske destinationer for omkring 3000-3500,- kr.

Hej, er det kun mig der synes det er lidt underligt at man vil anvende et gammelt 737-700 fly fra 1999 til at beflyve denne ret lange rute. De andre tilsvarende selskaber bruger jo Airbus 330-200 eller lignende ?

Hej, er det kun mig der synes det er lidt underligt at man vil anvende et gammelt 737-700 fly fra 1999 til at beflyve denne ret lange rute. De andre tilsvarende selskaber bruger jo Airbus 330-200 eller lignende ?

Alderen er irrelevant, men de må bruke er fly som passer ruten i forhold til det materiale de har. Dessuten velger de delvis samme taktikk som Qatar på ARN og CPH, ved å begynne (teste) ruten med et lite fly

Jeg mener, tror I ikke at de mister passagerer til de andre udbydere, der jo bruger nyere fly = bedre komfort, sikkerhed osv ?

Ruten skal flyves af PrivatAir, og man må vel formode at Gulf Air ikke selv har et ledigt fly til ruten?

Når man samtidigt tænker på, at de lancerede ruten efter Emirates kom med deres, og samtidigt starter en måned før Emirates, så kan man få den tanke, at det gælder om at sikre en fod på markedet ud af København.

Lars

PrivatAir? Betyr det en premium-tung kabin da, med forholdsvis få økonomiseter?

En BBJ, ja. Anstendig fartyøy det, da. Og, ja, det må vel kunne kalles premium-tungt.

Jo, men stadig et gammelt og forholdsvist lille fly til så lang en tur, og jeg tror derfor at mange vil vælge andet selskab medmindre priserne virkelig står afstand til de andre...

Jo, men stadig et gammelt og forholdsvist lille fly til så lang en tur, og jeg tror derfor at mange vil vælge andet selskab medmindre priserne virkelig står afstand til de andre...

Dette er ikke et gammelt fly og jeg tviler på at noen vil velge bort dette alternativet pga alder på flyet. Jeg ser ikke problemet.

Hej, det er fra 1999, det er 12 år ... og har mange timer i luften dels fra Lufthansa og fra Privat air ... men 12 år er måske ikke gammelt i dine øjne ?

12 år er ett år yngre enn snittalderen til SAS sin flåte, bare for å sette det i perspektiv.

Hej, det er fra 1999, det er 12 år ... og har mange timer i luften dels fra Lufthansa og fra Privat air ... men 12 år er måske ikke gammelt i dine øjne ?

SAS har da mange 737'ere som er 13 år (fra 1998), i tillegg til de gamle Braathens classic-maskinene, som er noen år eldre. De MD-80'ene som fortsatt flyr, må jeg inrømme at jeg ikke vet alderen på.

At et fly er 12 år gammelt, ser jeg virkelig ikke på som noe problem, så lenge det har blitt vedlikeholdt ordentlig i de 12 årene.

Dette er et fly, ikke en bil! 12 år er ingen alder, ta en tur med Deltas DC-9

Jo ok, men jeg mener sat op mod de andre tilbud fra KBH til mellemøsten, der kan det måske være et dårligt træk at benytte et 12 år gammelt forholdsvist lille fly til en 7 timers tur --- men det kan være det bare er mig :)

Det er yngre enn gjennomsnittflyet i SAS sin flåte.......

Så lenge flyet er vedlikeholdt så merker ikke passasjerene alderen på flyet. Jeg fløy en 20 år gammel A320 fra Lufthansa og det var umulig å merke at flyet var 20 år gammelt

OK, men når de andre bruger større og nyere fly tænker jeg stadig at Gulf Air kan have et minus i at bruge en 737er til så lang en tur på over 7 timer, men vi må se :)

Sist jeg fløy DC-9 for et par år siden var kabinen freshere og renere enn den nesten splitternye 717'en jeg fløy uka før ....

De fleste selskapene har en god mix av nye og eldre fly. Dermed kan man ha en rullerende fornyelse, noe som er både prakisk og sprer finanskostnadene.

Det er vel kun oss her inne som sjekker alderen på et fly. De fleste vet vel knapt at det er en boeing. De ser bare "lite" fly.

Back