Re: CPH: Ny rute i emminga....Denne gangen Gulf Air
2,5 t på bakken for 737? Noen ide om hvorfor de drøyer så lenge?
2,5 t på bakken for 737? Noen ide om hvorfor de drøyer så lenge?
”Som en af de eneste større europæiske lufthavne har vi præsteret at tiltrække tre ud af fire af de største Golf selskaber inden for 15 måneder. Det afspejler potentialet i Københavns Lufthavn og samtidig det massive vækstpotentiale i øget trafik til Golf staterne. Ruten til Bahrain kommer til at styrke Københavns Lufthavns funktion som trafikknudepunkt og vil fungere som gateway til Nordeuropa,” udtaler Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne A/S.
Den nye rute til Bahrain vil ifølge Samer Majali, Chief Executive Officer i Gulf Air, være med til at styrke forretningslivet og turismen i Skandinavien og i Østersø regionen:
“Skandinaverne rejser meget til Asien og det indiske subkontinent, og København er et trafikknudepunkt for Skandinavien og Baltikum. Byen har også gode landtransportforbindelser til Sydsverige. Desuden er der mange internationale virksomheder og organisationer i København, og vi vurderer dermed, at der er et stort potentiale for forretningsrejser til og fra regionen. Ved at forbinde København med Bahrain åbner vi for nye muligheder for handel og turisme i begge lande,” siger Samer Majali.
Noen som vet hvor mange seter det er i flyet? Ser ut som om Gulf Air nettopp har installert ny IFE i maskinen: http://www.flightglobal.com/blogs/runway-girl/2011/04/first-look-gulf-air-offers-emb.html
Noen som vet hvor mange seter det er i flyet?
Gulf Air flyver Milano og Geneve med HB-IIQ 737-700 BBJ fra Privat Air i en J16/Y78 config. Dvs. 16 business and 78 economy - jeg regner med at det bliver identisk config og oplæg til CPH.
.
Gulf Air Chief Executive Officer Samer Majali said: “The addition of Copenhagen and Nairobi along with Kabul, which we announced a few weeks ago, demonstrates the airline’s strategy of expanding its operations to diverse and underserved cities, connecting the Kingdom of Bahrain with key cities beyond the Middle East.”
“We have scheduled both services for good connections through Bahrain, not just to allow passengers to take advantage of the airline’s regional network – the largest in the region – but also to travel to Asia and the Indian Sub-continent through our base in Bahrain – the fastest hub in the region.”
“Scandinavians are keen travellers to the Asian and the Indian sub-continent regions and Copenhagen is an aviation hub for the Scandinavian and Baltic regions. The city also enjoys good surface connections with southern Sweden. In addition, Copenhagen is home to many international corporations and organisations, and we see a strong potential for business traffic to and from the region. By connecting Copenhagen with Bahrain we are opening up new doors of opportunity for trade and tourism for both countries.”
Det er virkelig en boom av ruter til Gulfen fra Skandinavia for tiden. Hyggelig med noen eksotiske selskaper.
Antageligvis for å vente på at pax kan komme inn fra Norge, Sverige og Finland.2,5 t på bakken for 737? Noen ide om hvorfor de drøyer så lenge?
Antageligvis for å vente på at pax kan komme inn fra Norge, Sverige og Finland.
Synes heller de kunne flydd fra Osl og så kunne danskene fått transit her...