Originally posted by GFL
Tja, kanskje flere burde ha lekt med tall og statestikk? Så hadde vi sluppet å få for liten flyplass etter 10 år...
Originally posted by Hurum
ARN må nok sies å være en viktigere flyplass enn Oslo pga alle langruter og den større andelen internasjonale passasjerer.
Men et paradoks å se hva "lille" Finnair klarer å få til i HEL med tanke på langruter etc. Tror nok det er marked for flere langruter fra Norge, men inntil videre har jo SAS et meget godt grep om markedet i Norge...på godt og vondt.
Jeg tror at *A har en rute til Chicago. Ser ikke for meg UA på denne ruten så jeg holder en knapp på SK i kombinasjon med andre ruter som for eksempel Bangkok.Originally posted by litt-amatør
MITT tips for hvilke langruter som finnes fra OSL om 4-5 år er::wink
Daglige avganger til EWR med CO
Til Bangkok noen dager i uken (3-4) med enten Bangkok Airways eller TG, tror ikke TG kan sitte alt for lenge å se på OSL som rent overskudd på CPH og ARN. Men klart at det skjer ikke med det aller første.
Og jeg tror at vi har fått rute til Dubai noen dager i uken, sannsynligvis med Emirates, men muligens med et annet selskap.
Originally posted by LN-KGL
Originally posted by PP
Originally posted by jikswoboB
2:a platsen är förstås bara ett delmål. Hellre skynda långsamt än att drabbas av hybris :smile2
Vi får se - vi får se...! Der er efterhånden langt op til første pladsen![]()
Med dagens vekst (CPH +4,7 % og OSL 11,6% - begge gjennomsnittlig vekst for de 11 første månedene i 2006) kunne OSL vært like stor som CPH 10. august 2009 med 23,6 millioner passasjerer siste 12 måneder. På samme tidspunkt hadde ARN med sin vekstrate i så tilfelle vært på 19,4 millioner.
Originally posted by DYflyer
Tror nok ikke noen intercontinentale flygninger fra OSL for SK er særlig realistisk. Å stasjonere ett fly på OSL eller flytte fly mellom baser for å fly disse flygningene er vel neppe særlig økonomisk. Tror nok heller en økning for CO og at andre starter opp fra BKK og DXB er mer realistisk. Ikke med 747´r og daglige avganger men... Vi er jo ikke kravstore heller![]()
Originally posted by Farmer
Det er jo heller ikke så sikkert at om trafikktallene på CPH eller ARN synker om OSL får flere Intercont. avganger slik at det blir færre transfer. Jeg tror vel heller at det kan være andre HUBs ute i Europa som vil merke dette mer.
Originally posted by litt-amatør
Nye destinasjoner i USA tviler jeg egentlig på om det er marked til, men jeg trodde ikke, og skjønner ikke fortsatt at det var mulig å fylle opp DL til ATL fra CPH eller US til PHL fra ARN, og det uten at det tydelig gikk utover andre selskaper. Men det er nå bare meg da.
Originally posted by MartinL
Billigere for utenlandske selskaper å åpne en rute men en mye billigere kostnadstruktur.
Jeg tipper på at de meget ekspansjonskåte Kineserene kommer med en rute til Osl om ikke lenge. Shanghai og Bejing. Kanskje på bekostning av ARN.Er vel ikke en helt umulig tanke at dagens ARN rute med Air China (ikke pisk meg om det er China airlines eller annet, går surr i disse) mulig kommer til å bli for tøff i konkurranse med SAS. Jeg ville ikke bli overrasket om de flytter kapasiteten over på Osl. Jeg tror ikke det er et marked for 8 ukentlige fra ARN til Bejing.
Originally posted by MartinL
Jeg tipper på at de meget ekspansjonskåte Kineserene kommer med en rute til Osl om ikke lenge. Shanghai og Bejing. Kanskje på bekostning av ARN.Er vel ikke en helt umulig tanke at dagens ARN rute med Air China (ikke pisk meg om det er China airlines eller annet, går surr i disse) mulig kommer til å bli for tøff i konkurranse med SAS. Jeg ville ikke bli overrasket om de flytter kapasiteten over på Osl. Jeg tror ikke det er et marked for 8 ukentlige fra ARN til Bejing.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.