Det er endel land som har endret reglene med tanke hva og hvordan alkohol serveres på bakken på fly.
Danmark er et av de.
Det er også årsaken til at SAS fjernet Champagne som pre-dep på alle avganger. For å ha et ens opplegg.
Vet at mange her ikke vil tro på det, men dette ble ikke gjort for å spare penger.
I USA er det ulike regler på ulike flyplasser i forhold til hva som kan serveres osv av alkohol.
Hei. Hvilke regler er det Danskene har endret? Kan de endre noe annet enn avgiftsnivået? Pre-departur drikke hentes ikke fra de plomberte vognene med avgiftsfrie drikkevarer, og koster følgelig mer for selskapet, vet det, men forstår ikke helt hva myndighetene kan legge seg oppi utover det?
Hvilke andre land? Siden Danmark er ett av flere?
En SAS-kabinansatt forklarte at champagnen før start "selvsagt" var nappet vekk for å spare penger. Forvirrende. Og dette med likt opplegg høres vel litt vikarierende ut?
Tidligere var det slik at vi kunne hente f.eks champagne i plomberte vogner på bakken. I Danmark ble dette forbudt, samtidig med at de økte avgiftene for servering av alkoholholdig drikke på fly, mens døren var åpen.
Disse to aspektene førte til at prisen for å laste 2-3 flasker champagne ble ekstremt høy i Danmark.
P.S. For ordens skyld: Et vikarierende motiv er et støttemotiv/sekundært argument som løftes opp og frem når hovedargumentet ikke er særlig smigrende. Uten hovedargumentet (økonomi) hadde ikke det sekundære (likt opplegg) vært av særlig betydning. Vil mene det treffer ganske bra her.
Will do, promise![]()
Ble bare litt paff av det snurrige resonnementet som, i beste fall, ikke henger helt sammen.
At SAS sparer bort pre-departure champagnen på business er jo et ærlig og greit økonomisk tiltak i trange tider. Men å si at den egentlige hovedårsaken er et dypt ønske om ens opplegg og at ”dette ble ikke gjort for å spare penger.” (sic) er litt for lettvint, etter min smak.
Husk at CPH er SAS sin mest brukte flyplass på LH. Ergo begrensninger her vil kunne være lurt å standardisere på hele rutenettet. Avvik i prosedyrer kan være ganske dyrt. Og det at man sparte litt penger på resten av ruter skadet ikke.
Takk, men at CPH er SAS' største stasjon for langruter er vanskelig å glemme![]()
Absolutt og helt enig – klart det blir billigere for SAS å gjøre det slik.
Kjøper bare ikke den om at SAS liksom er fanget av omstendighetene og kan lite gjøre, samt noe om logistikk, og at man nå ikke får lov til å ta fra de plomberte tollfrie trallene på bakken lenger. Som vel aldri har vært lov?
Om det skader eller ei vet jeg ikke. Det er kun premium-passasjerene som merker dette. Akkurat som de merker at SAS hverken har eller planlegger lie-flat seter, som nær alle sine vestlige konkurrenter. Syns det er stusslig at SAS sikter mot bransjens produktmessige bakevje i premium-markedet. Vi ville vel alle likt å se et SAS som trives i front med et attraktivt world-class produkt. Lite peker i den retning… beklageligvis.
Men for de aller fleste selskap er det veldig viktig å ha et ens produkt, noe som har med kostnader å gjøre.
I fare for å påpeke det opplagte, pådra meg moderatorenes vrede og mer, det er med all respekt SAS vi snakker om her... ikke alle andre. :lol:
Da går påsketrollet å gjemmer seg i et påskeegg igjen.
-A
PS på dette forumet er ingenting som er opplagt, kan det på noen som helst måte missforstås, så gjør mange det. ;-)))
På hvilket forum?!
God påske
-A
Sitter med en følelse av at uansett hvilken forklaring eller beskrivelse av dette, så ville du synes at dette er teit.
Jeg tror nu heller ikke dette problem i praksis er så stort, selvom det ville være rart med et glas mousserende pre-takeoff, men i praksis så klarer de fleste nok de 30 min. der går fra man forlader loungen til flyet er i luften uden alkohol![]()
Det er endel land som har endret reglene med tanke hva og hvordan alkohol serveres på bakken på fly.
Danmark er et av de..
Sidekameraten min i F paa AA domestic spurte om en Bloody foer avgang paa flighten jeg er paa akkurat naa. No sweat.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.