CPH: ingen Champis før avgang?

Re: CPH: ingen Champis før avgang?

Men på domestic er det vel de samme avgiftene uansett? Er ikke poenget med den avgiftsfrie alkoholen at flyet skal utenlands?

So what? Dersom avgiften er 10%, er det maks (tror ikke den er det engang).

I Danmark er jo alkoholavgiftene ikke saerlig hoeye. En flaske Champers koster 200 kroner paa duty free. Kanskje de betaler 220 med avgift. Dersom man legger til moms, koster det 100 kroner (!!!) i avgifter aa servere ett par flasker Champers paa bakken. DET er et cheesy cutback det.

So what? Dersom avgiften er 10%, er det maks (tror ikke den er det engang). .

Nå er det jo ikke avgiftene i seg selv som et kostnadsdrivende, men alt styret med å administrere dette.

Nå er det jo ikke avgiftene i seg selv som et kostnadsdrivende, men alt styret med å administrere dette.

Ja, riktig. Det aa holde orden paa aa betale avgift paa ett par kasse Champers daglig, koster garantert skjorta. :rolleyes:

Ja, riktig. Det aa holde orden paa aa betale avgift paa ett par kasse Champers daglig, koster garantert skjorta. :rolleyes:

Med skandinaviske krav til dokumentasjon, skjemaer og hele den byråkratiske suppa blir ganske fort penger ut av det.
Jeg ser selv i jobben min hvor dyre slike småting ender opp med å bli når man tar med alle kostnadene

Jeg skal la vær å si så mye mer om dette.
Har kommentert dette litt her, og ganske mye i et par andre tråder.
Interessen her inne for hva som faktisk er saken og ønske om informasjon om de reelle årsakene er åpenbart ikke av interesse.
Spesielt ser man det når vi nok en gang får prisen på en flaske champagne servert.
Så kjør debatt :-)))
Ganske så underholdende.
PS husk at dette ikke bare gjelder SAS, selv om vi er vant til å være hakkekyllinger om alt som gjøres.
Selv det som eventuelt er positivt drukner i ønske om svartmaling

Back