TOS
ScanFlyer Mile High Club
Man kommer da langt med det![]()
Ikke når man tas med buksa nede så til de grader... Det er evt bare i Italia hvis man heter Berlusconi og Frankrike hvis man er eks-president man kommer unna med slikt....

Man kommer da langt med det![]()
Det som er relevant er om man får fyllt flyene og leverer varene, ikke hvordan man bruker PR til å lokke ril seg nye selskaper, og har har OSL mye å lære av CPH
Her tror jeg du er inne på noe. Om CPH klarer å komme opp med en så åpenbar feilaktig påstand (eller dikt & forbainna løgn som vi sier her oppe i nord) kan man jo lure på hva CPH ellers driver på med av spin i konkurransen med andre lufthavner, som f.eks. OSL og ARN. Det være seg kreativ definisjon av trafikkgrunnlag osv. Jeg bare spør....
I tidligere diskusjoner har jeg hatt inntrykk av enkelte synes å mene at CPH velges utelukkende fordi det er det objektivt beste alternativet, men nå er det altså en konkurranse mellom lufthavnene. Kan det være at CPH vinner mange ruter fordi de yter større innsats på å tilstrekke seg trafikk og ikke fordi de nødvendigvis er beste alternativ?
Är du inte naiv som tror att bara CPH ägnar sig åt den här typen av PR?
De som kjenner meg vil nok sjelden karakterisere meg som naiv.![]()
Mitt poeng, som jeg skriver, er at enkelte synes å hevde at CPH vinner ruter fordi det er det objektivt beste alternativet, men at dette nok neppe er korrekt. Dette er konkurranse, og da bruker man mer eller mindre skitne triks. Dette siste utspillet fra CPH er drøy kost, da CPH ikke har vunnet noe som helst.
Det var da godt at CPH overdrev lidt denne gang - for det gav da lidt benzin på bålet til den tilbagevendende debat om CPH
Men mon ikke flyselskaberne graver lidt dybere i facts omkring operationer, trafikgrundlag, regularitet osv end en enkelt pressemeddelelse.
Man skulle godt nok ikke tro det når man læser dette forum...
Man kommer da langt med det
Det som er relevant er om man får fyllt flyene og leverer varene, ikke hvordan man bruker PR til å lokke ril seg nye selskaper, og har har OSL mye å lære av CPH
Heisann, er ikke dette suksessoppskriften til FR?PR er virkelig et eget fag. Må ikke forveksles med sannheten...
Är du inte naiv som tror att bara CPH ägnar sig åt den här typen av PR? Exampelvis ARN använder sig i sin marknadsföring av den något kontroversiella "Capital of Scandinavia" - en slogan som väckt ont blod hos vissa och som förstås får ses som ett påstående snarare än fakta. ...
FlyHi, det er da selvpåført skade. Hadde de sagt at de var blant de fem beste i begge kategoriene Major European Airports og Major International Airports så hadde det vært helt OK og de kunne helt utelate å nevne OSL så hadde det vært OK. Men den løsningen valgte de ikke, men gikk for løgnen og solet seg i glansen av SAS som har fått en pris for sin punktlighet. Vi her på forumet vet at beste bidragsyter til at SAS har en så høy punktlighet er aktiviteten på OSL.
Mitt poeng, som jeg skriver, er at enkelte synes å hevde at CPH vinner ruter fordi det er det objektivt beste alternativet, men at dette nok neppe er korrekt.
Det var da godt at CPH overdrev lidt denne gang - for det gav da lidt benzin på bålet til den tilbagevendende debat om CPH
Men mon ikke flyselskaberne graver lidt dybere i facts omkring operationer, trafikgrundlag, regularitet osv end en enkelt pressemeddelelse.
Man skulle godt nok ikke tro det når man læser dette forum...
Mitt poeng, som jeg skriver, er at enkelte synes å hevde at CPH vinner ruter fordi det er det objektivt beste alternativet, men at dette nok neppe er korrekt.
Men FlyHi da, hvor er den høye moral når CPH beviselig har benyttet seg av Ryanair-metoder og vridd på sannheten slik at det passer dem selv? Det er vel ikke god forretningsskikk slik vi ønsker at seriøse firmaer skal drive.
Man skal benytte gode resultater og slike kåringer for hva det er verdt, men det kan fort slå tilbake når man forvrenger fakta. Vi ønsker jo alle at seriøse aktører driver med rent spill!![]()
Nej naturligvis bliver CPH udelukkende valgt fordi det er et dårligt alternativ og fordi de giver urigtige oplysninger - det ved vi jo heldigvis alle. Det er dog godt for CPH at flyselskaberne ikke har opdaget det endnu :headbang
Såvidt jeg kan se når jeg læser mine indlæg i denne tråd, så kan jeg da ikke se at jeg skriver andet end at CPH bør have kritik for denne sag...
Det var da godt at CPH overdrev lidt denne gang - for det gav da lidt benzin på bålet til den tilbagevendende debat om CPH![]()
Jo, du skal ha kred for å komme med konstruktiv kritikk av CPH, men den kom ikke fram i ditt første innlegg. Klargjøringen som kom etterhvert mens jeg skrev mitt innlegg viser at vi ikke er så uenigeJa naturligvis ønsker vi os alle seriøse aktører med høj moral. Har jeg skrevet noget andet end det da? I så fald beklager jeg misforståelsen...
Såvidt jeg kan se når jeg læser mine indlæg i denne tråd, så kan jeg da ikke se at jeg skriver andet end at CPH bør have kritik for denne sag...
Tja, jeg vet nå ikke...
Originally Posted by FlyHi
Enig i at dette også er litt på kanten, men det er da langt igjen til det å frarøve en annen flyplass en pris den faktisk har fått...?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.