CPH bløder op i afgiftsforhandlingerne med SAS
Fra www.cph.dk - nyhedsresume.
12.05.05. - Lufthavn rækker ud i afgiftforhandlinger
Københavns Lufthavne ønsker et udspil fra SAS i forhandlingerne om nye passager- og sikkerhedsafgifter, så en aftale kan komme på plads. Lufthavnenes adm. direktør, Niels Boserup, ønsker en aftale, der kan øge transfertrafikken i København, og han efterlyser også flere SAS-ruter ud af København. Han er villig til at tilbyde SAS en rabat, hvis selskabet skaffer flere transferpassagerer.
SASs informationschef, Mikkel Nielsen, ser positivt på Niels Boserups opfordring, men man ønsker ikke at ændre de nuværende transferregler, der giver SAS en god rabat. Maersk Air, Sterling og Easyjet vil derimod godt forhandle afgifterne, da de ikke nyder samme fordele. (Øvrige kilder: Jyllands-Posten Digitalt, side 8 / Børsen, side 6 / Berlingske Tidende Business, side 12 / Urban, side 22 / metroXpress, side 33)
Desuden udtalte Boserup, hvilket ikke fremgår af ovenstående resume, at CPH er parat til at betale SAS for at lægge nye interkontinentale ruter ud af København.
Jeg har hele tidem troet på at der ville blive fundet en løsning som alle parter kunne være tilfredse med og som kunne sikre CPHs status som HUB i SAS' trafiksystem - det har set sort ud under forhandlingerne, men må ikke der fundes en løsning? De udmeldinger der kommer nu er under alle onstændigheder blevet mere positive...
Fra www.cph.dk - nyhedsresume.
12.05.05. - Lufthavn rækker ud i afgiftforhandlinger
Københavns Lufthavne ønsker et udspil fra SAS i forhandlingerne om nye passager- og sikkerhedsafgifter, så en aftale kan komme på plads. Lufthavnenes adm. direktør, Niels Boserup, ønsker en aftale, der kan øge transfertrafikken i København, og han efterlyser også flere SAS-ruter ud af København. Han er villig til at tilbyde SAS en rabat, hvis selskabet skaffer flere transferpassagerer.
SASs informationschef, Mikkel Nielsen, ser positivt på Niels Boserups opfordring, men man ønsker ikke at ændre de nuværende transferregler, der giver SAS en god rabat. Maersk Air, Sterling og Easyjet vil derimod godt forhandle afgifterne, da de ikke nyder samme fordele. (Øvrige kilder: Jyllands-Posten Digitalt, side 8 / Børsen, side 6 / Berlingske Tidende Business, side 12 / Urban, side 22 / metroXpress, side 33)
Desuden udtalte Boserup, hvilket ikke fremgår af ovenstående resume, at CPH er parat til at betale SAS for at lægge nye interkontinentale ruter ud af København.
Jeg har hele tidem troet på at der ville blive fundet en løsning som alle parter kunne være tilfredse med og som kunne sikre CPHs status som HUB i SAS' trafiksystem - det har set sort ud under forhandlingerne, men må ikke der fundes en løsning? De udmeldinger der kommer nu er under alle onstændigheder blevet mere positive...