CO's nye BF sete

En liten oppdatering fra CO:
Beginning June 1, relax knowing that all our aircraft between London-Heathrow (LHR) and the U.S.A. will feature BusinessFirst Flat Bed Seats.
https://www.continental.com/web/en-US/content/deals/offers/from_heathrow.aspx


777-200ER: 50% Complete, 100% by Dec. 2010 (10 av 20)
757-200: 17% Complete, 100% by July 2011 (7 av 14)
https://www.continental.com/web/en-US/content/travel/inflight/businessfirst/fleetstatus.aspx

:up: CO har oversikt over hvilke individer som har fått nye seter også
 
Så har man da også en del 777, 767 og 757 hos United som nok også skal ha seter innstallert. Men det skal vel også vurderes om man fortsetter med International First hos United. Tar det for gitt at UA's nye bizsete løsning ikke brukes og at man satser på CO's seter, iogmed at man har kommet lengst i retrofitting av flåten der.
 
Så har man da også en del 777, 767 og 757 hos United som nok også skal ha seter innstallert. Men det skal vel også vurderes om man fortsetter med International First hos United. Tar det for gitt at UA's nye bizsete løsning ikke brukes og at man satser på CO's seter, iogmed at man har kommet lengst i retrofitting av flåten der.

UA sine 767 og 744 (bortsett fra en, som ble satt i trafikk igjen etter å ha stått i lager, og er nå tilbake på lager) har nye F og C. 777 går det derimot sakte med, pr i dag er 9 av 46 rekonfigurert.
 
Så har man da også en del 777, 767 og 757 hos United som nok også skal ha seter innstallert. Men det skal vel også vurderes om man fortsetter med International First hos United. Tar det for gitt at UA's nye bizsete løsning ikke brukes og at man satser på CO's seter, iogmed at man har kommet lengst i retrofitting av flåten der.

UA sine 757 brukes ikke internasjonalt og kommer trolig til å fortsette som i dag med "Domestic First" foran, itillegg til 3-klasse P.S. maskinene. Siden de fortsatt holder på å rekonfigurer 777ene sine så ser det ut til at de vil både ha CO og UA sine i flåten

Angående First så er vel sjansen stor at de vil gjøre som endel andre selskaper å ha noen fly med og noen uten og tilby det på utvalgte destinasjoner
 
UA sine 757 brukes ikke internasjonalt og kommer trolig til å fortsette som i dag med "Domestic First" foran, itillegg til 3-klasse P.S. maskinene.

Iflg. en med norsk-texansk-aksent i Seattle i januar så er mange av 757ene til UA så gamle at de lurer litt på hva de skal gjøre med dem (samme med en del av bussene). Og det er ikke bare seter hos UA som må byttes ut når ting skal samkjøres, det er visstnok en hel del annet.
 
UA sine 757 brukes ikke interkontinentalt enda. Får bruke det uttrykket, da UA helt klart bruker sine 757 internasjonalt til Canada og Latin Amerika. Hvis UA's 757 er ETOPS sertifisert, skal du ikke se bort i fra at disse blir sendt interkontinentalt til Europa.

Det er Jeff Smisek som styrer skuta nå og det er Continental logoen som males på haleroret. Uansett om selskapet lever videre som United, så vil en god del av tankegangen CO har hatt fortsette i det nye selskapet. Også det å benytte 757 interkontinentalt.
 
Det er Jeff Smisek som styrer skuta nå og det er Continental logoen som males på haleroret. Uansett om selskapet lever videre som United, så vil en god del av tankegangen CO har hatt fortsette i det nye selskapet. Også det å benytte 757 interkontinentalt.

Tvert imot. Grunnen til at Continental i tidligere form som ett middels stort flyselskap, brukte 757 til Europa, var for å starte nye ruter, de ikke hadde annet materiell og fordi de rett og slett ikke var store nok til å fylle større materiell.

I fremtiden vil vi se mange flere widebodies der det nå går 757, særlig når 787 leveringene starter.

United og Continental har kommet omtrent like langt med sin reconfig av ny First og Business

United er ferdig med 767 og 747, man er kommet 25% på vei med 777. Contiental er ferdig med sine 22 777 og stort sett ferdig med 757, men har ikke begynt med 767ene som er en stor del av widebody flåten deres.

Jeg har sans for begge setene, men har ikke sans for at UA har 4 biz i bredden nede på 747 og på 777.

Det er såpass voldsomme investeringer man her gjør for begge to, man har også kontrakter på refit. Så jeg tipper vi ser to typer seter: Hele UA flåten får UAs nye seter, det samme med CO.
 
Contiental er ferdig med sine 22 777 og stort sett ferdig med 757, men har ikke begynt med 767ene som er en stor del av widebody flåten deres.

12 fly igjen på 767-400-fronten (est. ferdig juni 2012) og 6 stk 757-200 (ferdig juli 2011).
 
Iflg. en med norsk-texansk-aksent i Seattle i januar så er mange av 757ene til UA så gamle at de lurer litt på hva de skal gjøre med dem (samme med en del av bussene). Og det er ikke bare seter hos UA som må byttes ut når ting skal samkjøres, det er visstnok en hel del annet.

Fløy med 3 av dem i Januar og de er ikke spesielt snasne, nei.
 
Ja, SAS brukte jo i snitt 3 maaneder pr. fly for aa oppgradere interioeret naar de fikk nye C seter sist gang... La oss haape de faar opp dampen denne gangen :rolleyes:

Enig i at SAS må få oppgradert snart, men det var nok endel mer som ble forandret på når de var inne den gangen.
Men når man ser på alt det andre blir det jo ikke så spennende å snakke skit om det ;-)
 
moderator

Fint om man holder seg til å diksutere CO (ev UA) sine seter her. Det finnes nok andre tråder hvor de som ønsker kan diskutere SAS sine businesseter :old

/moderator
 
Back
Top