Stemmer veldig dårlig med påstander om stengt/øde flyplass.
Aldri vært stengt ... men snittloaden er lav og da vil terminalen fortone seg temmelig øde ...
Stemmer veldig dårlig med påstander om stengt/øde flyplass.
Aldri vært stengt ... men snittloaden er lav og da vil terminalen fortone seg temmelig øde ...
Om programmet i de to andre trådene (DY+SK) stemmer, er de fordelt på 4 fly. Da er det rimelig tomt. Både i terminaler og ombord.Han anslår at mellom 30 og 50 passasjer ankommer Tromsø med fly fra Oslo hver dag.
Det er 80 avganger, inkludert postfly og fraktere.
Hvis etterspørselen etter flyfrakt er såpass stor kunne jo dette være noe selskapene med widebody pax fly også burde vurdere. Altså å tilby fraktflyginger med større passasjerfly hvor man enten benytter normalt lasterom hvor kapasiteten blir større uten innsjekket bagasje, eller også å ta ut seter og også benytte kabinen. Det siste sikkert mer omfattende å få til, men likevel. Mange av flyselskapene med passasjerfly har jo egne fraktavdekinger som normalt selger tilgjengelig kapasitet i buken.
Espen
Hvis etterspørselen etter flyfrakt er såpass stor kunne jo dette være noe selskapene med widebody pax fly også burde vurdere. Altså å tilby fraktflyginger med større passasjerfly hvor man enten benytter normalt lasterom hvor kapasiteten blir større uten innsjekket bagasje, eller også å ta ut seter og også benytte kabinen. Det siste sikkert mer omfattende å få til, men likevel.
Espen
Greece’s flag carrier Aegean Airlines has changed the interior of two Airbus A320/321 aircraft in its fleet in order to be able to carry larger cargoes of medicine, supplies or other first aid medical material.
Aegean Airlines and Hellenic Petroleum have offered the free use of aircraft and fuel, respectively, to bring medical supplies from China to Greece to fight the Covid-19 pandemic. In a joint statement, the companies added to previous donations by offering 10 flights to China or the Far East, wherever medical supplies, emergency material or equipment may be produced. Aegean is offering its aircraft, crew and all the flight expenses while Hellenic Petroleum will cover all fuel costs.
Additionally, the two companies also offered to underwrite any repatriation flights requested by the Civil Protection and the Foreign Ministries.
European regulators have approved an interior modification for Airbus A320-family jets which enables seats to be converted into cargo-transport facilities, after an accelerated development effort in the wake of the coronavirus crisis.
ld eh, det er jo det vi gjør da. Hvorvidt setene skal taes ut av en 767 er en vurdering, men det er ikke sikkert det lønner seg. Det tar vesentlig lengre tid og er mere komplisert å sikre når man ikke har et designert transportfly med cargodør og dørk.
Originally established as a cargo and passenger airline in 2005, ACMI operator Avion Express has announced that it is re-entering the airfreight market in response to increased demand for freighter aircraft operations as a result of the Covid-19 pandemic.
I en melding onsdag skriver flyarving Per G. Braathens flyselskapet BRA (Braathens Regional Airlines) at de stanser flyvninger fra 6. april til 31. mai.
A Loganair plane has been converted into an additional air ambulance aircraft, following calls to extend airlifting capability in the isles in response to the coronavirus outbreak.
The twin otter aircraft has been adapted to carry epishuttle isolation pods for the safe carriage of COVID-19 patients by air.
According to Loganair, more of these pods have been acquired and will be in service soon.
...
Loganair is also now working to convert a larger Saab 340 aircraft, capable of operating into all Highlands and Islands airports apart from Barra, to become an air ambulance with the capability to carry two Epishuttle pods and accompanying medical teams simultaneously. It is expected this aircraft will be available within the next seven days.
The agreement means that up to 80% of BA cabin crew, ground staff, engineers and those working at head office will have their jobs suspended but no staff are expected to be made redundant.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.