Jens W
ScanFlyer Crusty
Arlanda stenger terminal 4, og flytter innenrikstrafikken til terminal 5
Man kunne nok ha stengt 2 og 3 også, men det er vel ganske lett å stenge 4 siden de selskapene (SK+DY) også er representert i T5.
Arlanda stenger terminal 4, og flytter innenrikstrafikken til terminal 5
Delta parkerer 300 fly .. 40% av flåten ..
https://www.ajc.com/business/corono...bQMvk3BbgToJ7-IlKoU4EVYahfsKHH1F2rEYjTpbO-gW4
Delta Air Lines annonserte, ifølge Reuters, onsdag at selskapet parkerer mer enn 600 fly, og reduserer antall avganger med mer enn 70 prosent til etterspørselen kommer tilbake etter pandemien.
Regeringen har onsdag fremlag et forslag til en kompensationsmodel, der især skal hjælpe flyselskaber og rejsebureauer. Kompensationen kan dække op til 80 procent af de faste omkostninger.
Jeg må si at dette løsningen som regjeringen har funnet for WF er noe som er smarte, fordi det holder tilbud oppe frem til den (fjerne?) dagen da etterspørelsen kommer tilbake.
Kan man ikke se for seg at staten også feks kjøper seter hos SK og DY, for å holde hjulene igang på de viktigste innlandsrutene som ikke er økonomisk drivverdig i dagens situasjon?
Jeg har foreslatt i en annen tråd at man kanskje bør tenke om å omgjøre alle innenriksruter til PSO ruter en visst tid til vi er tilbake til normalen. Kjøpe seter direkter funker bare dersom det finnes noen tilbud som settes inn fra flyselskapene...
Vi har en stor etterspørelse krise og dersom vi snakker om sikre kristisk infrastruktur så bør resultat være at det faktisk finnes seg en visst antall fly som går ...
While the flight was scheduled to operate to Guayaquil, during the flight the crew was informed they wouldn’t be allowed to land there, and would have to divert to Quito.
The mayor of Guayaquil takes credit for this decision, explaining she would do it again to “protect the city from the arrival of people who may have caught coronavirus.”
Skjønte jeg politikerne riktig at nesten hele Norge blir nå FOT for en periode...? Man skulle gå inn å sørge for at de rutene som staten mente var viktige fikk tilskudd til drift?
Lufthansa fristiller alle ansatte med medisinsk utdanning. Alle med medisinsk utdannelse og ansettelse hos Lufthansa kan nå raskt og ubyråkratisk på frivillig basis hjelpe til på f.eks sykehus eller andre institusjoner. Lufthansa betaler videre full lønn for vedkommende. Det får'n si, Luftie får poeng i karmaboka.Lufthansa stellt Mitarbeiter mit medizinischer Ausbildung frei
Die Lufthansa stellt Beschäftigte frei, die eine medizinische Ausbildung haben. Sie können sich ab sofort schnell und unbürokratisch auf freiwilliger Basis für den konkreten Einsatz in einer medizinischen Einrichtung melden. „Lufthansa übernimmt dabei weiterhin das volle Grundgehalt.“
Da har Staten kommet med en avtale med hva som skal flys fremover. Antar det er 50:50 mellom SAS og Norwegian på den delen
https://www.regjeringen.no/no/aktue...or-flytilbudet-i-norge/id2694437/?utm_source=
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.