Continental Celebrate Airline's First 737-900ER Delivery

Nå synes jeg at du motsier deg selv. Ratio'en mellom F og Y på en 739ER er ganske lik 752 med 24 F seter (slik de hadde før det ble 16BF), så sjansen for oppgradering burde ikke være så mye dårligere. Likevel foretrekker du en 752 med BF-seter, der sjansen er lik nesten lik null for oppgradering.


Tall liker vi mye bedre enn synsing:p

Paa Boeing 757 har de full size doerer rett bak F og gjoer at det er generelt mye mer plass aa bevege seg paa enn i en 757 enn det er i en 737. F er ogsaa en helt egen kabin helt skilt fra Y, noe som er hyggelig. Slipper folk luggende frem og tilbake og ingen fra Y bruker F dassen.

Saa selv om tuben er like stor, virker 757 romsligere enn 737.

Paa 757-300 har CO 24 F seter (samme som UA har paa sine 757-200), paa 757-200 16 internasjonale BF seter. 737-900 (som CO stort sett bruker paa trans con naa) har 18 F seter, 737-900ER har 20. Det er klart det er aa foretrekke at det er mest mulig seter i F, dog er jo BF et helt annet produkt enn innenriks US F dersom det er plass og er selvsagt derfor aa foretrekke.
 
Det synes jeg man også merker når man sammenligner 737CL med 737NG. NG virker større, selv om det er et opptisk bedrag, da den ser mer moderne og lysere ut.

Helt enig! Men, det har alt å gjøre med interiøret. Fløy LN-RCT ARM-OSL på tirsdag, og den hadde fått de nye setene (som er på RRA/RRB), og det er et lyst og fresht interiør. Nå er det (heldigvis) en stund siden jeg fløy en av de gamle 505/705-maskinene, men der snakker vi en HELT annen verden. Phøy!

men - for å komme back on topic: 739ER er snadderlekker! For en 737-elsker (og stolt av det) er jo denne maskinen den ultimate!
 
Back
Top