Friske midler puttes også inn, blant annet til fornyelse av langdistanseflåten
Det ryktes at Condor er en het kandidat for å overta flere nybygde eller nesten nybygde A330-900 maskiner, hvor Airbus eller leasingselskap trenger en ny kunde
Friske midler puttes også inn, blant annet til fornyelse av langdistanseflåten
Ryktene sier 16 stykk A330-941, hvorav de förste 3 stykk er fly som skulle egentlig til AirAsia X
https://www.ch-aviation.com/portal/news/106251-germanys-condor-orders-16-a330-900sCondor (DE, Frankfurt Int'l) has ordered sixteen A330-900s to renew its widebody fleet, with the first aircraft expected to deliver from autumn 2022 and all sixteen by mid-2024.
A spokeswoman for the German leisure carrier told ch-aviation seven aircraft have been bought and financed while the other nine will be leased through several lessors.
The A330neo will be configured with a three-class layout including business, premium economy, and economy cabins. It did not, however, provide any further details concerning exact seating capacity.
![]()
Foto: Condor
De har nok gått runden med turoperatørene. Det er jo de som er deres største kunder og fyller mesteparten av setene.
Condor har jo etterhvert et noksaa stort normal ruteflyvninger nettverk ogsaa, de gjenaapnet Seattle den 3 juni og stikker innom 3 ganger i uken. I begynnelsen av September er de tilbake i Kanada ogsaa……
Men fortsatt så selges vel endel av kapasiteten her til turoperatører, og da en relativt større andel, enn mange andre selskaper som ikke er ren charter?
Det er vel slike det var i gamle dager (og kanskje slik noen oensker det fortsatt var ;-) ) Det er vel 0 turoperatører som tilbyr reiser hit i oeyeblikket, det er ingen lokale tur operatører som bruker Condor - men mye lokal trafikk fra USA - med interline baade paa denne siden og i Europa. De siste aarene har Condor i hvertfall her paa vest kysten fungert som et rute selskap.
Nå tenker jeg generelt og ikke deres Seattlerute spesifikt [emoji6]
Ser ut som Condor også vil leie inn 2 A330-200 mens de venter på alle A330-900 maskinene skal leveres
Die deutsche Fluggesellschaft hatte im Sommer 2021 verkündete, sich als Nachfolger für ihre Boeing 767 insgesamt 16 Airbus A330-900 zu beschaffen – neun gemietet, sieben gekauft. Im Herbst 2022 stockte sie um zwei weitere geleaste Exemplare auf, sodass sie schließlich insgesamt 18 Flieger der größeren A330-Neo-Variante erhalten wird.
Airbus A330 -941 1966 D-ANRA Condor delivery 19dec22 TLS-FRA
Castlelake, L.P. ("Castlelake"), a global alternative investment firm with 17 years of experience investing in, financing, and managing aviation assets, today announced the completion of the sale and leaseback of three new Airbus A330neo from Condor Flugdienst GmbH (“Condor”) with a 15-year lease term.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.