Comac ARJ-21 aka 909 - status og driftssetting

Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Og da fikk Genghis Khan Airlines sitt første fly, og ble dermed den 2. operatøren

https://www.flightglobal.com/news/a...t-arj21-delivered-to-genghis-khan-air-456044/



Men først i dag startet selskapet opp flyvningene og fikk det første av sine to mottatte fly i luften

https://www.flightglobal.com/news/articles/genghis-khan-airlines-launches-operations-459939/

Chinese start-up carrier Genghis Khan Airlines has launched operations with the Comac ARJ21.
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Jiangxi Air har tatt levering av sine første ARJ-21. Såvidt jeg ser er dette det fjerde selskapet, og den 23. maskinen som leveres. Så det går ganske så smått

https://www.flightglobal.com/orders...-takes-delivery-of-first-arj21/136228.article

Jiangxi Air has become the latest operator of Comac’s regional jet, the ARJ21.

The carrier — a Xiamen Airlines joint venture — took delivery of the first aircraft, registered B-605V, on 19 January.

66688_comac_jiangxi_602725.jpg
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Sånn kan det se ut når en 767 får barn med en 717.
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Interessant å se RAT på denne typen maskiner :) Noen som vet om APU kan benyttes i lufta på ARJ21?
Synes også denne maskinen ser skikkelig snasen ut!
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Herlig med en ny `717 i disse tider der så mange MD-80 og -90 går på dynga. :)
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Herlig med en ny `717 i disse tider der så mange MD-80 og -90 går på dynga. :)

Dette med 717 var historieløst av Bøings reklamefolk. Det er en DC-9. Boeing brukte 717 som typebetegnelse på det som ble KC-135.
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Dette med 717 var historieløst av Bøings reklamefolk. Det er en DC-9. Boeing brukte 717 som typebetegnelse på det som ble KC-135.

MD-95 da, det var min første innskytelse. :)
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

I dag leverte COMAC fire stk ARJ-21 til fire forskellige Kinesiske flyselskaper; Air China, Chengdu Airlines, China Southern Airlines og OTT Airlines.
Comac ARJ21 -700 136 B-605N Chengdu Airlines delivery 28jun 20 PVG-CTU ex B-001R
Comac ARJ21 -700 138 B-605U Air China delivery 28jun20 PVG-PEK ex B-001R
Comac ARJ21 -700 139 B-605W China Southern delivery 28jun20 PVG-CAN ex B-001J
Comac ARJ21 -700 140 B-123A OTT Airlines delivery 28jun20 PVG-SHA ex B-001K
 
Last edited:
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Tydeligvis at COMAC såvidt begynner få opp produksjonstakten på ARJ-21, selv om det sammenlignet med endel andre fortsatt er lavt
 
Re: ARJ 21 - status og driftssetting

Det er tydeligvis gjort noen endringer underveis i produksjonen. Det ser ut som cockpit-vinduene er endret siden de første flyene ble tatt i bruk.

m02011062400001.jpg

COMAC.png


Edit: Det ble gjort en endring av betjeningsystem i cockpit fra skrog #15. Det er mulig vinduene ble endret samtidig.
 
Last edited:
Back
Top