Color Magic + Norwegian

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
11.mars er det avreise med Color Magic til Kiel og på grunn av et allerede avtalt arrangement her hjemme 12. mars så må jeg fly hjem...og da har Norwegian en glimrende avgangstid på ettermiddagen som tar meg til Oslo i god tid før jeg må ut i nytt møte. NOK 690,- for en vei, setereservasjon og et stykk kolli i bagasjerommet.

Rapport fra både vannveien og luftveien følger...

Jeg tror vannveien blir adskillig bedre enn luftveien på denne turen! :colgate:

BF:cool2

Blir vel forhåpentligvis mer enn vann i glasset om bord på det første transportmiddelet. Vi med fartstid til sjøs kaller det forresten gjerne "sjøveien" når det er snakk om vann hvis saltgehalt er noe høyere enn f.eks. Mjøsa...;) Gleder meg til rapport!

Noen som vet hvor lang tid jeg bruker fra Kiel til Hamburg? Hva er best/raskest av tog eller leiebil?

Toget bruker en drøy time og har avganger hver time (21 minutter over timen fra Kiel, ankomst Hamburg hbf 1 time og 16 minutter senere). I tillegg er det andre tog innimellom.
Toget i Tyskland er bra! Fullprisbillett 26 euro kan brukes på alle tog.

www.bahn.de

Gå av på Hamburg Damtor (stoppet før Hauptbahnhof), like ved Radisson SAS, taxi videre - flyplassen i Hamburg er ganske sentral, så ingen lang tur.

Last edited:
Ville tatt en leiebil. Flyplassen ligger rett ved motorveien som går til Kiel. Vil ta deg ca. 45 minutt fra Kiel til flyplassen

Last edited:
Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her... Reiste jo med Color Fantasy 30. januar - 1. februar og tenkte ikke på å skrive TripReport...
Men turen kan anbefales på det sterkeste til alle som ønsker en tur bort fra hverdagens mas og fjas!
Konferanser/kurs/møter kan med enkelthet legges til skipet, for den konferanseavdelingen der kan det også skrytes av ;)

Men jeg syns jeg la merke til en Flybuss som kjørte fra Kiel mot Hamburg?
Noen som vet? Det må jo være genialt å spasere av båten, over broa bort på jernbanestasjonen og ta bussen direkte til flyplassen?

E!

Flybussen er det beste og enkleste alternativet. Om du trenger mer info, spør i resepsjonen ombord. De vet alt om det. Busstasjonen er i grei gangavstand fra skipet.

Bussen går fra Kiel Busstasjon/Hauptbahnhof 20 minutter over hver hele time, koster 17 Europenger og tar 1 time og 20 min.

Men vær forsiktig med å snakke i mobil på bussen. En kollega holdt på å bli kastet av fordi han snakket i mobilen på bussen. Mulig det var en snål sjåfør de hadde den turen?

Takker og bukker... Liker tog, liker å kjøre bil fort og liker tanken på kun buss helt frem - noe som også skulle gi meg mulighet til felles lunsj med et par av de jeg reiser ned med og som returnerer med skipet.

Forumet leses også av ansatte i Lufthansa som nå er inne på en "budkrig" om å få fly meg hjem... Følg med - ennå er jeg godt plassert/fornøyd på en 737-300 med rød nesetipp!

Hvis det er han i samme klubben som deg, vil han nok strekke seg langt for deg! hehe

Si at du godtar en gratisbillett hjem på biz!! :colgate:

Lenge siden jeg har vært på flyplassen i Hamaburg - og jeg tror nok jeg holder meg til DY som har en perfekt avgangstid og ikke minst perfekt ankomsttid i Oslo... Er det mye å se i HAM? Noen spennede butikker som selger flymodeller/blader?

Det er en besøksterrasse i fjerde etasje på Terminal 1 (som du skal reise fra med Norwegian). Dårlig med butikker for flymodeller, men det finnes en del bra Narvesen-lignende butikker med bra utvalg av flyblader ... og så er det Beate Uhse da ;)

Lenge siden jeg har vært på flyplassen i Hamaburg - og jeg tror nok jeg holder meg til DY som har en perfekt avgangstid og ikke minst perfekt ankomsttid i Oslo... Er det mye å se i HAM? Noen spennede butikker som selger flymodeller/blader?

Innenfor sikkerhetskontrollen er det ikke så mye spennende. Nå vet jeg ikke hvilken terminal DY flyr fra, men den som huser LH har iallefall et utrolig ålreit matkonsept med utsikt i øverste etasje ut mot rullebanene. Du ser den rett frem når du kommer inn i terminalen. Det er kafe lignende opplegg på venstresiden (veldig delikat) og bordserveringsrestaurant på høyre. Det beste er at du har utsikt ut mot flyoppstillingsplass og rullebane. Det er bedre utsikt der enn innenfor sikkerhetskontrollen for å si det sånn.

I tillegg har LH en butikk med LH effekter, også LH flymodeller der rulletrappen går opp til før nevnte restaurant. Der er det mye artig å kikke på!

Takker og bukker... Håper DY flyr fra samme terminal - LH-butikken har jeg i allefall lyst til å få med meg.

Back