Color Air

Northrider

FlyKirurg
Hei,

Skulle gjerne hatt litt informasjon om Color Air.

Rutenummerne til de forskjellige rutene deres.
Tidstabell om det eksisterer noe på nettet.
Callsign samt IATA/ICAO-koder.

Anyone? :)
 
Last edited:
Tusen takk! :)

Er det noen som vet hvorfor de egentlig hadde engelsk AOC, og ikke klarte å oppdrive et norskt et?
 
Velkommen til
Color Air.
Vi er i gang med å designe et dynamisk interaktivt WEB miljø for våre passasjerer. Vi er stolte av å kunne tilby deg muligheten til å reservere dine plasser, på våre flyvninger, direkte fra Internet.

LOL...

Color Air opererte for øvrig tre 142-seters Boeing 737-300 og hadde ruter fra Oslo til Ålesund, Bergen, Trondheim, London-Stansted og Alicante. Selskapet åpnet sine ruter 6. september 1998 fra Gardermoen, over en måned før flyplassen offisielt var åpnet. En ny rute til Stavanger var varslet og skulle egentlig åpnes bare dager etter at selskapet satt flyene sine på bakken.

Jeg har ganske mye Color Air-materiell hjemme, skal prøve å scanne det inn ved tider og stunder.
 
Det står en del om Color Air i boka til Tord Tangvik.

Når det gjelder AOC var dette sannheten da jeg snakket med dem i september 1998:

In the initial phase of operation, Color Air flies under the AOC
(Air Operator's Certificate) of UK-based AirFoyle. All aircraft are on the
UK register and follow UK regulations. This is possible as Norway complies
with new European Union regulations (through its membership in the European
Economic Area). The company expects to have its own Norwegian AOC by
mid-1999.

Utrolig hva man finner i gamle utgaver av Airways ;)
 
Og de fikk masse pes ang. markedsføring, da de ikke hadde inkludert "AirFoyle" i annonser/materiale. Kom over en VHS for en tid tilbake med "bevismateriale" i form av TV-reklamer:)
 
Well well,

Color Air did go around and marketed the route OSL-SVG and big tam-tam around the 4th plane and that all would be better. Remember that they did bleed a enormous amount of cash.

The night before the route should start up, it became clear that there was no 4th plane coming - or if you want so, that the people from Color Air lied.

In the morning of the day that the route was due to open up, Color Air folded.

I did do extensive research and there was not even an individual airplane set to become the 4th plane...
 
Color Air hadde norske kabinansatte og alle ble rekruttert gjennom Top Temp vikarbyrå.
 
Og det kan nevnes at faktisk Color Air til AES var første fly som tok av fra Gardermoen, etter OSL åpnet i 98. Snek seg visst forbi en SAS-maskin som skulle være først...
 
Og det kan nevnes at faktisk Color Air til AES var første fly som tok av fra Gardermoen, etter OSL åpnet i 98. Snek seg visst forbi en SAS-maskin som skulle være først...


Capt. Tangvik (ex. BU ) var første av OSL på den offisielle dagen ja. Jeg har t-shirt med "Vi var først" ;)

331-2.jpg


Source Budstikka no
 
Last edited:
Well well,

I did do extensive research and there was not even an individual airplane set to become the 4th plane...

Sure about that? Servisair got the registration for the next plane, but I haven't got a clue what it was though.
 
Jeg mener å ha hørt at den 4.maskinen sto ferdig malt i Enlgland uten reg og titler eller logo av noe slag, men i blått og hvitt...
 
Velkommen til
Color Air.
Vi er i gang med å designe et dynamisk interaktivt WEB miljø for våre passasjerer. Vi er stolte av å kunne tilby deg muligheten til å reservere dine plasser, på våre flyvninger, direkte fra Internet.

Hmm...Det går ikke ann å booke flighter. Noen som vet hva som er feil? :p
Artig å se tilbake itid, hvordan websidene var den gangen :) Noen som vet om CLA hadde WEB-SHOP også? ;)
 
Color Air hadde vel også et samarbeid med Rimi for salg av billetter - uten at dette ble noen større suksess.
 
Noen som vet om CLA hadde WEB-SHOP også? ;)

De hadde ingen webshop og de fikk vel egentlig aldri i gang nettsidene sine skikkelig. Mye generell informasjon om selskapet og konseptet, men ikke noe dynamisk og nytt.
 
Back
Top