Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?

I følge Haugesunds Avis skal Coastair være i samtaler med Norwegian for å få til konkurranse igjen for HAU-OSL
Inge Sundfør, adm. dir. i Coast Air, bekrefter at han denne i uken har snakket med sin kollega Bjørn Kjos i Norwegian.
– Vi snakket om et generelt samarbeid, sier Inge Sundfør til Haugesunds Avis, og legger til:
– Vi har planlagt nye samtaler med Norwegian i nær framtid.
Han vil ikke si om møtet skal finne sted allerede i dag eller neste uke.
– Hvis dette skal følges så tett av mediene, kan det bli ødeleggende for oss. Vi ønsker å ha ro til å stable opp noe fornuftig, uttaler Inge Sundfør.

Da kan det kanskje bli mulig å få flere slike bilder?
Image14.jpg


Her er hele saken fra Haugesunds Avis
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Jeg la merke til følgende formulering i artikkelen:

"– Vi ønsker å få en forklaring på hvorfor det er mye større prosent innstilte fly på ruten Oslo – Haugesund, enn på rutene hvor SAS Braathens har konkurranse fra Norwegian, sier Petter Steen jr."

Uten å ha tall å vise til, har jeg en sterk følelse av at det også gjelder Kjevik - og kanskje Ålesund? :(
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Avinor melder om 6 kanselleringer av 201 SAS Braathens flighter i januar. Tilsvarende tall for Coastair er 7 av 90, så ....

Gårsdagens SAS-innstilte avganger fra OSL fordelte seg som følger:
Bergen - SK 247 - 0645
Bergen - SK 259 - 1115
Bergen - SK 271 - 1505
Bergen - SK 295 - 2120
25% av avgangene kansellert

Bodø - SK 4104 - 0830
14% av avgangene kansellert

Brussel - SK 4743 - 0745
50% av avgangene kansellert

Haugesund - SK 308 - 0920
Haugesund - SK 320 - 1955
40% av avgangene kansellert

Kristiansand - SK 211 - 0930
Kristiansand - SK 232 - 2315
29% av avgangene kansellert

Kristiansund - SK 2305 - 1630
20% av avgangene kansellert

København - SK 461 - 1610
København - SK 1461 - 0615
15% av avgangene kansellert

Molde - SK 4516 - 0815
20% av avgangene kansellert

Paris/CDG - SK 835 - 0805
33% av avgangene kansellert

Stavanger - SK 4007 - 0715
Stavanger - SK 4011 - 0830
Stavanger - SK 4043 - 1720
Stavanger - SK 4059 - 2330
29% av avgangene kansellert

Stockholm - SK 894 - 1925
8% av avgangene kansellert

Tromsø - SK 4416 - 1150
Tromsø - SK 4418 - 1345
Tromsø - SK 4432 - 1820
38% av avgangene kansellert

Trondheim - SK 330 - 0705
Trondheim - SK 342 - 1105
Trondheim - SK 368 - 1815
20% av avgangene kansellert

Ålesund - SK 4444 - 0710
14% av avgangene kansellert
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

takk for at du knuste DEN påstanden, Kurt. Ganske jevnt fordelt egentlig, og egentlig så blir det jo fort slik at jo færre avganger totalt, jo større utslag per fly som kanselleres. Om du tok ett fly ut på hver rute ville BGO/TRD/SVG/STO/CPH kanpt vise noen kanselleringsrate, mens den ville vært 100% på f.eks. MAN.
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Originally posted by CK


takk for at du knuste DEN påstanden, Kurt. Ganske jevnt fordelt egentlig, og egentlig så blir det jo fort slik at jo færre avganger totalt, jo større utslag per fly som kanselleres. Om du tok ett fly ut på hver rute ville BGO/TRD/SVG/STO/CPH kanpt vise noen kanselleringsrate, mens den ville vært 100% på f.eks. MAN.
"Knuste den"? Artikkelen nevner vel ikke at det var tallene for igår det var snakk om, men generelt....la oss si det siste halvåret.
Vet ikke hva tallene vil vise...
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Jeg har lett litt i artikler i Fædrelandsvennen, og kan sitere følgende om de to første dagene av (ikke-)aksjonen for Kjeviks vedkommende:

om mandag 23/1:
Totalt ble 15 flyavganger kansellert. I løpet av hele gårsdagen lettet bare fire fly fra Kjevik.

om tirsdag 24/1:
Stasjonssjef Tove Torgersen opplyser at det i går var ti innstilte fly på Kjevik.- Men vi hadde heldigvis noen flere avganger. Tre fly gikk til Oslo tur retur og vi hadde en avgang til Bergen og to tur/retur flygninger.

Det skal innrømmes at innstillinger pga. streiken i SKDK er inkludert her.
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Håper det kan bli et skikkelig samarbeid mellom de 2 selskaper :up:
Forslag til ruter som BX kan fly med DY nummer:

OSLO - HAUGESUND
OSLO - ÅLESUND
OSLO - MOLDE
OSLO - KRISTIANSAND
BERGEN - ÅLESUND - TRONDHEIM - BODØ - TROMSØ

ATR 72 med 70 seter passer nok bra inn på disse ruter!
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Er det lønnsomt for DY å leie in Coastair til disse flygningene? Er ATR 72 dyr i drift?
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Originally posted by HMWK


Er det lønnsomt for DY å leie in Coastair til disse flygningene? Er ATR 72 dyr i drift?

De får bare prise ruten slik at de tjener penger.
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Vet ikke om DY bør gå vekk fra sitt konsept som jo til de grader er en suksess... Coast Air bør prøve selv - men kanskje en link fra norwegian.no for bestilling...
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Det burde kanskje vært bookbart hos Norwegian.no. Ikke vet jeg.
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Hvis Norwegian skal fly til de plassene i mitt forslag, må de ha en mindre flytype eller ha noen som flyr for de. Siden Coast har allerede ATR er det vel naturlig for de å fortsette med det.

Noen som har sammelignet den nye ATR72 med Q400? Eg har reist med ASA ATR72, men den var gammel og slitt + mye støy.
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Med fare for å bli stemplet for partisk (noe jeg egentlig er i dette spørsmålet), Q400 slår ATR 72 "hands down". Cruising speed er ca 90 kts bedre på Q400, og for paxen er komforten bedre på 400'en. Hvis dere ikke tror meg, prøv det. Jeg har.(Prøvd begge).
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Tanke som har slått meg flere ganger å måtte da kunne være ett fruktbart sammarbeide om ikke Norwegian satt igjen med det økonomiske ansvaret.
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Originally posted by Olebno
..Q400 slår ATR 72 "hands down". Cruising speed er ca 90 kts bedre på Q400, og for paxen er komforten bedre på 400'en.

Var ikkje dette "tilfelle" da Coast Air og Widerøe fløy fra Bergen til Aberdeen omtrent samtidig tidligere?

WF tok av etter BX i BGO, men et stykke ut i Nordsjøen passerte WF maskina DX og landet før i ABZ?
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

Q400: Maximum cruise speed 648 km/hour
ATR-72: Maximum cruise speed 511 km/hour
 
Replying to Topic 'Coastair vil starte igjen på HAU-OSL?'

http://www.boarding.no/art.asp?id=20168

HÅPER DE KOMMER TIL Å SATSE PÅ ANDRE VESTLANDSRUTER
 
Back
Top