Coast Air «snuser på» Rygge

Replying to Topic 'Coast Air «snuser på» Rygge'

"Norges tredje største flyselskap"....jaja.

Widerøe sier nei
Informasjonssjef Gøril Wiker i Widerøe sier til Moss Avis at Rygge ikke inngår i flyselskapets planer de nærmest årene.

Jeg tror nok pipa får en annen låt når 200 000 passasjerer forsvinner fra Torp til Rygge. Da vil nok sikkert de grønnhvite flyene til Widerøe også bli å se på Rygge på enkelte avganger vil jeg tro. Jeg kan ikke tenke meg at de har tenkt å la Coast Air stikke avgårde med hele kaka.

Ja, har Coast Air penger til et slikt prosjekt. Dert gikk nesten konkurs. De ble berget av eierne sine. Nå har de bare en eier igjen. De hadde 3.

Originally posted by THS

Hva er galt med et? Er man nr3 så er man vel nr 3......eller er det andre større?

Og der kom vel det selskapet jeg hintet til tidligere i en annen tråd...

Hadde jo passet fint med et fly basert i Bergen med flygninger til Skien og Rygge, kanskje også Kristiansund, men vet ikke hvordan "opplegg" de på den ruta...

Originally posted by DY

Originally posted by THS

Hva er galt med et? Er man nr3 så er man vel nr 3......eller er det andre større?

tja vi har jo SAS Braathens, Widerøe og Norwegian. som de 3 største.

Men på deres egne sider skriver de: "Vi er norges 3. störste flyselskap etter SAS-konsernet og Norwegian, og vi beregner å frakte ca. 130.000 passasjerer i innværende år."

Så da stemmer det vel. Men med 4 J31 og 2 ATR42 så syns jeg ikke at de har så mye å skryte av. Det er ikke det jeg ville kalt for et stort selskap....
Det er ikke overaskende at akkurat de ser på Rygge. Med tanke på de dårlige resultatene de siste årene er det helt logisk at de ser seg etter nisjer.

hilsen,
Laurenz

De har jo sine ord i behold....men 4.størts er de vel....det må vi vel kunne enes om:)

Coast Air må snart finne noen ruter de kan tjene penger. Det må ha vert mange år siden det var svarte tall i regnskapet...

Back