CO til DK og SE også??

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'CO til DK og SE også??'

Stemmer det ikke at Thai fløy en 747 mellom osl og cph, for så deretter ta turen til BKK?
Noen som husker når det var?

det VAR planen at de SKULLE, men det ble det aldri noe av.

Spørs om ikke CO først og fremst kommer til å stjele en del amerikanske pax fra SAS, men skulle jeg valgt mellom 9 timer på en 757 og 9 timer på en 333, så hadde jeg helt klart valgt det siste. SAS har jo i motsetning til COs 757 også PTV ombord.

Fra A.net:

A "friend" at CO said it would be EWR-HEL

Så det tyder på at der blandt kilder ikke er helt klarhed over hvad der sker - kan det virkelig være både ARN, CPH og HEL fra EWR. Det er en meget voldsom satsning spørger man mig, men Continental er tilsyneladende meget aggressiv mht. til nye destinationer næste sommer.

Houston er jo en het destinasjon så vi får håpe den dukker opp en gang...men fra Stavanger....hehe...tror ikke det.

PP, de kan vel også kombineres.
EWR-ARN-HEL
EWR-CPH-SVO på den måde er SVO reachable med 757

Originally posted by jens

PP, de kan vel også kombineres.
EWR-ARN-HEL
EWR-CPH-SVO på den måde er SVO reachable med 757

For nogel uger tilbage var der faktisk nogle rygter om dette på et konkurrende forum (a***.net) :) Her gik rygtet på at både CPH, ARN og HEL ville komme til næste sommer med CO. Det blev også sagt i iflg rygtet at HEL flyvningerne ville blive via enten CPH eller ARN. Det er hvad jeg sådan lige husker!

Men uanset havd bliver det spændende at se hvad der sker i morgen :spin:

Hvis nå CO gir seg inn på EWR-ARN-HEL eller EWR-CPH-SVO, kan de vel like så godt fly EWR-BGO-GOT ;)

SLOT Coord på EFHK har inte fått ansökan om tider för hel så det ser illa ut om det skulle vara till W04.
Kanske S05 då men ingen kontakt härtills.

Mvh:zzz

Ikke umiddelbart relateret - men går man på united.com finder man at CPH-IAD til næste sommer flyves af SAS men med en 330-200! Hvad er nu det?

Det är väl inte omöjligt att CO t.ex annonserar CPH som egen linje från och med sommaren 2005 och startar codeshare på Malaysians linje ARN-EWR. Tycker faktiskt det är tråkigt om CO kommer till ARN:P, hade mycket hellre sett att Delta/AA kom tillbaka. Menmen, vi får se vad som händer imorgon. Skulle tro att HEL ligger ganska bra till, däremot är jag mer tveksam angående ARN och framförallt CPH.

Ikke umiddelbart relateret - men går man på united.com finder man at CPH-IAD til næste sommer flyves af SAS men med en 330-200! Hvad er nu det?

Amadeus lister flighten som 333 (SK) - UA codeshare viser 330. Imidlertid ikke uvanlig at codeshareinfo vises unoeyaktig ...

Originally posted by LN-MOW

Amadeus lister flighten som 333 (SK) - UA codeshare viser 330. Imidlertid ikke uvanlig at codeshareinfo vises unoeyaktig ...
ØV troede lige, jeg havde fundet ud en mulig SK ekspansion - det kunne jo frigive en 333 til en anden rute, hvis de fik 332 også

fra standby.dk

......Her har Continental to hubs, nemlig New York og Houston..........;

Og når ble CLE en ikke-hub?

Personligen tror jag EWR-ARN-HEL-ARN-EWR på de dagar då sammarbetspartnern Malaysian inte flyger.

Virker som SAS får langt mer konkurranse enn de hadde ønsket på rutene til EWR. De bør nok vurdere/evaluere å se om de bør gjøre noen "knep" hvis det viser seg at CO kommer sterkt inn på skandinaviske ruter.

Originally posted by DY

Virker som SAS får langt mer konkurranse enn de hadde ønsket på rutene til EWR. De bør nok vurdere/evaluere å se om de bør gjøre noen "knep" hvis det viser seg at CO kommer sterkt inn på skandinaviske ruter.

Da håper jeg på at de river ut en seterad eller to av c-klasse, får skikklig pitch og hever catering-standarden.
Øko-klasse på airbussene ligger et hakk over konkurrentene.

Mange ting en kan vurdere å endre for å ta markedsandeler.
Pitch, service, bonuspoeng, lounge, pris, underholdning etc. SAS har jo en fordel med at flyene er nye og større, men dermed stilles det større krav til å få flere passasjerer

Originally posted by Dag Viking

Og når ble CLE en ikke-hub?

CLE har blitt kraftig nedgradert det siste aaret og er naa nesten utelukkende en CoEx-flyplass.

Jeg vet det Mow, men CO regner selv CLE som en hub, og da bør kanskje andre gjøre det også?
De har pr september flighter til 81 byer non stop fra CLE, og 247 (55 mainline) daglige fligher. Et godt stykke unna IAH og EWR, men fremdeles en respektabel hub.

Back