CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Har Cityjet fortsatt utfordringer med nok piloter? Synes det er jevnlige kanselleringer med CRJ900 fortsatt.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Har Cityjet fortsatt utfordringer med nok piloter? Synes det er jevnlige kanselleringer med CRJ900 fortsatt.



Ja, er vel meldt de vil ha det i noen måneder
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

OY-KFG er nå ferget CPH-MST etter å ha stått lagret siden slutten av mars. Så den skal vel da videre til neste operatør
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Da forsvant OY-KFK etter å ha stått parkert på CPH siden midten av mars

Canadair CRJ 900 15244 OY-KFK Cimber Air SAS cs, ferried 06jun18 CPH-LJU
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Ser ut som Air Alsie flyr for SAS/Cityjet på endel avganger mellom CPH og AAL/AAR nå i juni med en av deres ATR-72-500 maskiner, mens Cityjet mangler crew
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Cityjet utfordringene ser ut til å vedvare for SAS, for KSU har samtlige avganger fra midten av august og ut sommerprogrammet nå blitt satt opp med 737 og dette var tidligere CRJ900 operasjoner. Dette må smerte en del i planleggingen hos SAS når Cityjet ikke leverer i henhold til avtale.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Cityjet utfordringene ser ut til å vedvare for SAS, for KSU har samtlige avganger fra midten av august og ut sommerprogrammet nå blitt satt opp med 737 og dette var tidligere CRJ900 operasjoner. Dette må smerte en del i planleggingen hos SAS når Cityjet ikke leverer i henhold til avtale.

Montro om det er derfor det nesten ikke går en eneste dag uten at minst en morgenavgang fra Bergen til Oslo er kansellert. Rett og slett mangel på fly hos SAS som følge av problemene hos Cityjet.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Hvor har CRJene base? Og Cityjet-crewet, hvor har de base? Nå tenker jeg på de som flyr på oppdrag for SAS.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Hvor har CRJene base? Og Cityjet-crewet, hvor har de base? Nå tenker jeg på de som flyr på oppdrag for SAS.

Flygen står parkerat runt om på nätverket med hangar i ARN och CPH.
Crew har bas i VNO, TLL, HEL, ARN och CPH.

CityJet har förövrigt baser i LCY, DUB, AMS, BRU, CDG och nu på ORY.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Da var også OY-KFH sendt avgårde etter å ha stått parkert siden 31 mars

Canadair CRJ 900 15240 OY-KFH Cimber Air SAS cs, ferried 13jun18 CPH-LJU ex C-GZQU
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Fløj med Cityjet til Stavanger i Plus i morges. Fantastisk god oplevelse. Halvdelen af besætningen var dansk (en i cockpittet og en i kabinen), de to andre var ikke-skandinaver. Selve produktet virkede meget (SAS-)autentisk og jeg havde fornøjelsen af den mest serviceorienterede og smilende danske stewardesse jeg længe har oplevet. Kabinen var nydelig og ren og flyet støj-svagt.

Den danske cabin attendant stod primært for Plus, mens den ikke-skandinaviske kollega opererede længere bagud i kabinen. Jeg tænker at dette er et bevidst valg.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Hadde crewet fulle SAS-uniformer nå?

Første gang jeg fløy med CityJet for SAS var crewet en finsk-baltisk miks, og de hadde CityJets grå uniformer. Sist jeg fløy var imidlertid crewet dansk, og med det som i mine øyne fremsto som fulle SAS-uniformer, så jeg regnet med at de var eks SAS/Cimber.

Så spørsmålet mitt er egentlig om CityJet nå har fått SAS-uniformer, eller om det danske crewet bare hadde SAS-unifirmer fordi de ikke hadde fått CityJet-uniformer ennå?
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

CR9 nummer 24 har just lyft från LJU mot ARN.
EI-GEB (tidigare OY-KFF) på väg hemmåt.
Flightradar inte uppdaterat ännu men syns som 4CACD9 (BCY041P).

Nummer 25 av CRJ om man räknar F-GRZO med på listan, fast den är ju en -700.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

CR9 nummer 24 har just lyft från LJU mot ARN.

EI-GEB (tidigare OY-KFF) på väg hemmåt.

Flightradar inte uppdaterat ännu men syns som 4CACD9 (BCY041P).



Men har de crew til denne?

Er det noen endring i planene hvor mange ex-Cimber maskiner som skal beholdes?
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Hadde crewet fulle SAS-uniformer nå?

Første gang jeg fløy med CityJet for SAS var crewet en finsk-baltisk miks, og de hadde CityJets grå uniformer. Sist jeg fløy var imidlertid crewet dansk, og med det som i mine øyne fremsto som fulle SAS-uniformer, så jeg regnet med at de var eks SAS/Cimber.

Så spørsmålet mitt er egentlig om CityJet nå har fått SAS-uniformer, eller om det danske crewet bare hadde SAS-unifirmer fordi de ikke hadde fått CityJet-uniformer ennå?

Da jeg fløy CityJet forrige uke, hadde de i alle fall SAS-skjerfet. Men uniformen mener jeg var annerledes.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Nummer 25 av CRJ om man räknar F-GRZO med på listan, fast den är ju en -700.

Varför ska F-GRZO räknas flygs väl för Air France?

Däremot har SAS två CRJ-1000 (E-MJQ och EC-MLC) op av Air Nostrum. Så då blir det väl 26 CRJ:er om du menar "som flyger för SAS"?
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Varför ska F-GRZO räknas flygs väl för Air France?

Däremot har SAS två CRJ-1000 (E-MJQ och EC-MLC) op av Air Nostrum. Så då blir det väl 26 CRJ:er om du menar "som flyger för SAS"?

Stämmer det du säger. Jag räknade CityJet CRJ, med om man räknar bara CityJet + Nostrum så blir det 26.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Hadde crewet fulle SAS-uniformer nå?

Første gang jeg fløy med CityJet for SAS var crewet en finsk-baltisk miks, og de hadde CityJets grå uniformer. Sist jeg fløy var imidlertid crewet dansk, og med det som i mine øyne fremsto som fulle SAS-uniformer, så jeg regnet med at de var eks SAS/Cimber.

Så spørsmålet mitt er egentlig om CityJet nå har fått SAS-uniformer, eller om det danske crewet bare hadde SAS-unifirmer fordi de ikke hadde fått CityJet-uniformer ennå?

Ja, fulde SAS-uniformer med mindre jeg tager meget fejl.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Det ble CRJ-900 da jeg fløy Oslo-Stavanger i dag, og kabinbesetningen bestående av to hyggelige dansker hadde fulle SAS-uniformer. Til en forskjell fra da jeg fløy CRJ-900 til Kristiansund for noen uker siden.
 
Back
Top