• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Cityjet og prosedyrer

krølle

ScanFlyer Dusty
Et spørsmål til de med bedre kunnskap enn meg,
på min siste flygning, opplyste de fra cockpit før landing, at p.g.a lavsiktsprosedyrer, wx på minima, så måtte alle skru mobilen av, flymodus holdt ikke.
Er dette "vanlig"

Et spørsmål til de med bedre kunnskap enn meg,
på min siste flygning, opplyste de fra cockpit før landing, at p.g.a lavsiktsprosedyrer, wx på minima, så måtte alle skru mobilen av, flymodus holdt ikke.
Er dette "vanlig"
Vi hadde det samme inntil en gang i løpet av fjoråret. British Airways hadde også det samme innenfor de siste par årene, men vet ikke hvordan de gjør det nå.

Det er en risikoanalyse som må gjøres før en tillater bruk av PED ved autoland og det er vel ikke alle som har brydd seg med å gjøre det for å få det inn i selskapets dokumentasjon.

Noe tilsvarende har også skjedd med rullebaner hvor en kan utføre autoland. Hos oss pleide det å måtte utføres en testlanding på hver rullebane noe som ikke var så enkelt å få til alltid. Nå er bøkene skrevet om slik at det kun trengs en risikoanalyse av en eller annen sort uten at det går så mye fortere å få en rullebane godkjent av den grunn!

Back