• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cimber Sterling etter 737 og veien videre

Dette begynner jo bare å bli tragisk.

Det virker ikke som noen grense på hvor mye penger som skal sløses bort...
 
Det ser jo ut som selskapet har blitt reddet foreløpig med en aksjeemisjon på 300 mill. Noen ser vel på det som en billig måte å kjøpe/etablere et flyselskap. Bra selskapet skjønner at de må fokusere litt.
 
Det ser jo ut som selskapet har blitt reddet foreløpig med en aksjeemisjon på 300 mill. Noen ser vel på det som en billig måte å kjøpe/etablere et flyselskap. Bra selskapet skjønner at de må fokusere litt.
Nu skal de jo lige have nogen til at købe aktierne først...men det bliver jo ikke sidste gang de skal have en indsprøjtning, det er jeg sikker på
Hilsen Ole
 
Nu skal de jo lige have nogen til at købe aktierne først...men det bliver jo ikke sidste gang de skal have en indsprøjtning, det er jeg sikker på
Hilsen Ole

Aktierne er vel beregnet til at Manswell skal have dem for at nedskrive gæld. I praksis ikke nogen indvirkning på likviditeten, men det udvander de øvrige ejeres andel.
 
Nu skal de jo lige have nogen til at købe aktierne først...men det bliver jo ikke sidste gang de skal have en indsprøjtning, det er jeg sikker på
Hilsen Ole

Cimbers tab på deres 737-trafik må da være til at kunne opgøre endeligt, nu der er en plan for udfasning (selvom den blev ændret nu hvor Jet Time ikke overtage flyene før til oktober).

Hvis vi antager, at deres regional-trafik er rentabel, så burde de snart kunne se enden på de store tab...? Eller er jeg for optimistisk? Med det mener jeg, at Cimber burde have mulighed for at gøre boet op snart, og så lave en kapitaludvidelse, der en gang for alle lukker hullet efter 737, så de ikke skal komme igen om et halvt til helt år.
 
Det går altså den forkerte vej her.....

http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasdaq-omx-copenhagen/cimber-sterling-group/2187062
Det er synd for dem og sørgeligt for dansk luftfart
Hilsen Ole
Kursen er id ag historisk lav...hvor længe mon deres investorer vil være med...
Planen er jo at de tilføres dkk.300 mill, men er det realistisk....ca 14 dage til deres extraordinære general forsamling..
http://www.euroinvestor.dk/boerser/nasdaq-omx-copenhagen/cimber-sterling-group/2187062

Hilsen Ole
 
E24.no melder om drastiske kutt av staben.

Cimber Sterling sier opp 200. Nesten hver fjerde i det danske-ukrainske flyselskapet mister jobben.

...

Selskapet sier dermed opp 200 av de omlag 890 ansatte.

«Fremover vil vår fremtidig kjernevirksomhet være innenlandstrafikk i Danmark og Sverige i tillegg til regional trafikk, i første omgang til og fra Skandinavia og på lengre sikt i hele Nord-Europa», skriver Cimber Sterling i en melding.
«Våre ambisjoner er å bli det ledende regionale flyselskapet i Norden».
 
Ambisjoner er greit å ha. Viktig er det å ha virkelighetsforståelse også.
Det skal bli spennende å følge med selskapet videre.
Det er med Cimber som andre selskaper ; en gang tar eiernes tålmodighet slutt.
 
QI's CEO siger nu at fremtidige investeringer i nye ruter skal
finansieres via positivt cashflow !

Med andre ord går der nok en rum tid, før vi ser mange nye ruter !

Gennemførelsen af Cimber Sterlings beslutning om at anskaffe egnede fly til brug for investering i nye ruter er blevet forsinket. Investering i nye ruter skal nemlig ske med udgangspunkt i den likviditet selskabet selv genererer.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=61324
 
Galskaben fortsætter. Ukraineren skyder flere penge i Cimber:

Det trængte flyselskab har både fået øget kapital og ny revisor i hus på generalforsamling.

På den ekstraordinære generalforsamling i det trængte flyselskab Cimber Sterling lykkedes det ledelsen at få flertal bag planerne om en udvidet aktiekapitalen med godt 300 mio. kr. samt valgt revisionsfirmaet PriceWaterhouseCoopers som ny revisor.

Det oplyser selskabet i en fondsbørsmeddelelse tirsdag aften.

http://epn.dk/brancher/transport/luft/article2759449.ece
 
Back
Top