Cimber søger investorer

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: Cimber søger investorer

Var ikke det i "gamledager" at CRJ200 skapte mye problemer?

---

De har vel kanskje nå fått "styr" på dette, men mener de hadde rimelig mange tekniske forsinkelser (var selv med på en i fjor, med ekstra overnatting som resultat) på CRJ'ene sine tidligere.

SAS hadde ikke tilsvarende problemer med sine CRJ900, meg bekjent. Men problemene er kanskje et tilbakelagt stadium?

T-H
 
Re: Cimber søger investorer

Mener stadig Cimber har problemer med CRJ200 - SAS er ihvertfald langt fra tilfreds med performance på de ruter som Cimber flyver for dem. Iflg. en god kontakt jeg har som er pilot på CRJ hos Cimber, så er det ikke uvanligt at de har teknik på dem.
 
Re: Cimber søger investorer

Der har da været lidt problemer med SAS CRJ 900, men introduktionen af typen i SAS flåden kan vel kun betegnes som en succes, skulle jeg mene..
Det kræver en vis tilvending at en ny type introduceres,og hvis der SKAL en sammenligning med Q400, så er CRJ-900 forløbet ganske let og ligetil...vil jeg mene
Hilsen
ole
 
Re: Cimber søger investorer

Der har da været lidt problemer med SAS CRJ 900, men introduktionen af typen i SAS flåden kan vel kun betegnes som en succes, skulle jeg mene..
Det kræver en vis tilvending at en ny type introduceres,og hvis der SKAL en sammenligning med Q400, så er CRJ-900 forløbet ganske let og ligetil...vil jeg mene
Hilsen
ole

Ja de divertions m.v. der har været er vel primært af operationelle årsager, så man får opbygget ekspertise på den i teknisk afd. og ikke mindst får kigget på selv de mindste ting for at lære og at være på forkant. Her vil man vel altid i opstartsfasen gå tilbage til basen, hvor man i andre tilfælde godt kunne fortsætte til destinationen. Netop af denne grund havde SAS vel også i en lang periode en ekstra MD stående klar som standby for CRJ. I lang tid har CRJ fløjet så stabilt at man ikke længere har standby på dem.

Når der bliver opbygget lidt mere erfaring på typen, så vil man vel ikke altid gå tilbage til base, men fortsætte og dermed undgå divertion.

Al den info jeg har fra crew på den siger at den efterhånden flyver rigtig stabilt og at man er rigtig glade for den i SAS. Naturligvis har der været nogle indkøringsvanskeligheder, men ikke mere end forventet og slet ikke noget i nærheden af Q4.

Alt i alt tegner CRJ900 til at blive en success hos SAS :-)
 
Re: Cimber søger investorer

Alt i alt tegner CRJ900 til at blive en success hos SAS :-)

Dejligt - håber de hurtigt kan få fat på nogle CRJ700 når Sterling (som Cimber jo reelt er nu) lukker igen.

Jeg ved godt det ikke er populært at sige, men jeg tror det vil være godt samlet set at få luget ud i alle disse uprofitable LCC der flyver i DK nu.

Ja det er træls for personalet - men so be it - hvis det er det der skal til for at resten overlever at nogen bukker under, så må det være sådan.

Cimber gjorde det godt - Sterling gør det ikke godt. Uanset hvor meget Hr. Nielsen klynker
 
Re: Cimber søger investorer

Dejligt - håber de hurtigt kan få fat på nogle CRJ700 når Sterling (som Cimber jo reelt er nu) lukker igen.

Cimber har da ingen -700.

Dessuten har -900 omtrent de samme driftskostnadene som en -700 og lavere CASM
 
Re: Cimber søger investorer

Nej Sterling har udelukkende CRJ200 - vel primært ex-Maersk Air maskiner. Dem vil jeg nødigt anbefale SAS....

Tror SAS skal holde sig til CRJ900 og så ellers lade andre selskaber flyve de ruter der kræver mindre fly a la Cimber med ATR/CRJ200. Hvis Cimber knækker, så kunne det f.eks. være DAT der kunne overtale den rolle.
 
Re: Cimber søger investorer

Så får vi håpe frisk kapital gjør det bedre da - men å skyte inn penger der vil jeg kalle høyrisikosport!
 
Re: Cimber søger investorer

Tilsynladende har det med Rejsebureauerne været lidt af
en storm i et glas vand !

I alle tilfælde er selskabet nu på vej videre, da sommerfartplanen
kreæver 8 B737, da må vi se om selskabet stabiliserer sig eller
det fortsat går downhill !


Ejer af og adm. direktør for Holstebro Rejsecenter,
Peter Kjærgaard, sagde således til Take Off:

”Artiklen var utiltalende. Jeg har været i rejsebranchen i 30 år og har alle år udvidet samarbejdet med Cimber. Jeg opfatter ikke Cimber Sterlings ejere, familien Nielsen, som lykkeriddere. Vi sælger Cimber Sterling som før – det gør vi også i morgen. Jeg har ingen panikstemning, men Jyllands-Postens kampagne kan skræmme passagerer væk. Nogle kunder har spurgt til dette, men jeg har svaret, at jeg ikke ville være bekymret for at flyve med Cimber.

Michael Prehn, adm. direktør i det store jyske erhvervsrejsebureau, Top Rejser, er forundret over de svenske rejseudbydere, der har stillet salg af fra Cimber Sterling i bero.

”Jeg undrer mig, men tager det med sindsro. Vi ser ingen problemer for vores kunder,” siger Michael Prehn til avisen Jydske Vestkysten, der også har denne udtalelse fra Jørgen Krab Jørgensen, lufthavnschef i Billund:

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=22239
 
Re: Cimber søger investorer

I alle tilfælde er selskabet nu på vej videre, da sommerfartplanen
kreæver 8 B737, da må vi se om selskabet stabiliserer sig eller
det fortsat går downhill !

Gad vide hvor de har tænkt sig at bruge de 3 ekstra 737?
Mon de har landet nogen charterkontrakter?
 
Re: Cimber søger investorer

Gad vide hvor de har tænkt sig at bruge de 3 ekstra 737?
Mon de har landet nogen charterkontrakter?

Tvivler på de hopper på charter lige foreløbig, har ikke overblik
over deres sommerprogram men har de ikke annonceret en del
sommerruter fra AAL, BLL samt CPH ?

Det er Jørgen Nilsen selv der har udtalt at sommerfartplanen
kræver 8 stk B737.
 
Re: Cimber søger investorer

Tvivler på de hopper på charter lige foreløbig, har ikke overblik
over deres sommerprogram men har de ikke annonceret en del
sommerruter fra AAL, BLL samt CPH ?

Det er Jørgen Nilsen selv der har udtalt at sommerfartplanen
kræver 8 stk B737.

Der er ikke annonceret nye ruter ud af BLL fra 2010
Fra AAL: 1 ugentlige til henholdsvis Mallorca Kreta og Nice
Fra CPH:Lissabon 2 ugentlige Sicilien og Cypern 1 ugentlig
Det er arbejde til en halv maskine.

Noget kunne tyde på de er på vej ind på chartermarkedet.
Danmark får nyt charterrejsebureau, Primo Tours. Det begynder til maj at sende gæster fra i første omgang billund til Bulgarien, Grækenland, Spanien og Tyrkiet. Der flyves med Cimber Sterling eller Jet Time, der er tilbud fra begge danske flyselskaber

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=22144&search_articles1=billund
 
Re: Cimber søger investorer

Der er ikke annonceret nye ruter ud af BLL fra 2010
Fra AAL: 1 ugentlige til henholdsvis Mallorca Kreta og Nice
Fra CPH:Lissabon 2 ugentlige Sicilien og Cypern 1 ugentlig
Det er arbejde til en halv maskine.

Noget kunne tyde på de er på vej ind på chartermarkedet.


http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=22144&search_articles1=billund

Det ku da se ud til du har ret, stadig må de have en hel
ny ruter i kikkerten hvis kabalen skal gå op !
 
Re: Cimber søger investorer

Så får vi håpe frisk kapital gjør det bedre da - men å skyte inn penger der vil jeg kalle høyrisikosport!

Enig, men uanset er det gode nyheder på kort sigt ihvertfald. Det ville have været ærgerligt at se Cimber knække, men de er ihvertfald nødt til at drive forretningen betydeligt bedre fremover, hvis de skal have succes.
 
Re: Cimber søger investorer

Noen av investorene som har flyerfaring og som kan hviske ledelsen noen ord i ørene om strategi? Jeg har vanskelig for å tro at investorene nå bare skyter mer penger inn i selskapet og fortsetter som før, når de vet historien bak.
 
Back
Top