Ja QI bossen siger jo at det sket for 2 år siden, så det har ikke nogen med den nuværende financielle situation at gøre................siger deDårlig tegn når selskapets grundere trekker kapitalen ut av selskapet.
Her er man tydeligvis igang med å berge sine verdier.
Cimber Sterlings børsnotering i dyb krise
Ja Cimber-Sterling har fortsat SAS-ansatte på kontrakt. De fleste af dem er vel allerede opsagt til juni 2010. Men ved dog at Cimber i øjeblikket taler med nogle om at ansatte dem -ligesom der er flere af dem som er på Skipper-check i Tyskland for øjeblikket (for egen regning, men med Cimbers hjælp)
Det ville være tragisk, hvis Cimber krakkede. De har været en vigtig del af dansk luftfart og har altid stået for et godt og stabilt produkt. Specielt Vest Danmark vil blive hårdt ramt, hvis Cimber knækker og man er "efterladt" med DY på KRP og BLL - det vil komme til at gøre ondt på erhverslivet på længere sigt.
Omvendt kan det måske give lidt flere kunder til SAS, hvis de formår at gå ind på disse ruter inden andre tager markedet. Kunne godt se SAS være stærke på indenrigs på AAL, AAR, KRP og BLL - det ville ihvertfald klæde selskabet at gøre det.
Når det så er sagt, så krydser jeg fingre for at Cimber overlever - selvom det ikke ser for godt ud lige p.t. Synd at de ikke holdt sig til de niche-produkter de altid har været så gode til.
For både de ansattes, for Cimbers og for Danmarks skyld, så håber jeg de overlever - men jeg kommer da mere og mere i tvivl for hver dag der går. Personligt turde jeg ikke bestille billet med QI langt ud i fremtiden - og det plejer at være det der kan være med til at starte den negative spiral, hvis man har det sådan - for så slipper de hurtigt op for cash...
Selv det tror jeg er for sent.Jeg tror at det eneste som kan redde Cimber, er full oppbakking av dansk næringsliv og lokalbefolkningen, hvor de aktivt støtter sitt "lokale" selskap.
Håber virkeligt ikke at SAS går ind på BLL/KRP fordi "det vil klæde dem" - skulle de gå ind skulle det være fordi der er forretning i det for dem.J
Omvendt kan det måske give lidt flere kunder til SAS, hvis de formår at gå ind på disse ruter inden andre tager markedet. Kunne godt se SAS være stærke på indenrigs på AAL, AAR, KRP og BLL - det ville ihvertfald klæde selskabet at gøre det.
Det ville være tragisk, hvis Cimber krakkede. De har været en vigtig del af dansk luftfart og har altid stået for et godt og stabilt produkt. Specielt Vest Danmark vil blive hårdt ramt, hvis Cimber knækker og man er "efterladt" med DY på KRP og BLL - det vil komme til at gøre ondt på erhverslivet på længere sigt.
Det vil give større opland for lufthavnene i Specielt BLL men også AAL (Så vil vi nok hurtig se KLM der) hvilket vil medfører flere passagerer og ruteudbud og det er netop det erhvervslivet i Vest, sukker efter. Prøv bare at spørge virksomhederne der er med i Cotra, de vil gøre meget for at slippe uden om CPH.
-----
Kanskje skulle de holdt seg til det de var gode på - ATR?
De SAS-pilotene på kontrakt, er det ex SAS-Commuter gutter?
Tally-Ho
Håber virkeligt ikke at SAS går ind på BLL/KRP fordi "det vil klæde dem" - skulle de gå ind skulle det være fordi der er forretning i det for dem.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.