http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1858627.eceDet var pressen som fant ut hvem som hadde kjøpt billetter i falskt navn, hevder Norwegian.
...
Ifølge danske epn.dk forklarer Norwegian at de kun bekreftet overfor pressen at det var sentrale personer i Cimber som stod bak svindelen. De oppga ingen navn. Ifølge Norwegian skal pressen selv ha drevet frem navnene på de aktuelle Cimber-ansatte.
Norwegian innrømmer at de har gitt eksempler på de falske passasjernavnene.
Slik jeg forstår det så er det danske personer som har booket tulle reiser med falske navn som klager Norwegian inn fordi de har avslørt de falske navnene de brukte for å booke reiser som aldri skulle benyttes?
Jeg behøver en drink kjenner jeg!
Datatilsynet ser ingen grunn til å straffe Norwegian etter Cimber Sterlings skitne "Anders And"-triks.
- Vi kan ikke se at Norwegian har gitt ut noen personopplysninger i det hele tatt, basert på det flyselskapet har skrevet i sin redegjørelse. Fiktive navn og andre falske navn som ble oppgitt ved bestilling av billetter, er ikke personopplysninger, sier juridisk rådgiver Hågen Thomas Ljøgodt i Datatilsynet til DN.no.
- Når du saboterer en konkurrent, så mister du til en viss grad krav på beskyttelse. Bestillingen av billetter i fiktive navn bar åpenbart preg av å være ren sabotasje av Norwegians lanseringstilbud, sier Hågen Thomas Ljøgodt.
Lite overraskende dette, må jeg si.
Lite overraskende dette, må jeg si.
Enig - er også meget overrasket over denne melding...
Er det en språklig forvirring her, eller er det noe fundamentalt jeg har gått glipp av?![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.