Naja, jeg annser dette som bedrageri dersom en inngar en transportavtale under falsk navn.
Uansett hva som skjer i denne saken, så er det Norwegian som er vinneren og Cimber er taperen ute blant publikum.
V
At Norwegian lekker navnene bak langbein og Donald Duck til media, og dermed bryter personvernet, er ikke akkurat en vinner i mine øyne.
Naja, jeg annser dette som bedrageri dersom en inngar en transportavtale under falsk navn.
Gentlemens-agreement ser ikke ut til å gjelde innen LCC... En hvis irsk flyeselskapsleder har satt standarden her, og Cimber Sterling / Norwegian følger opp med en sak som har utviklet seg i tragisk retning.
Ambisjonene til DY var greie nok. De forsøker å børste vekk Cimber Sterling ved noen harde kampanjer, ved å selge 1 kr-billetter.
Men dette er Cimber Sterlings hjemmemarked, og de kjemper i dag med ryggen mot veggen. 800 jobber er VELDIG nære på å ryke nå i Danmark, og en viss desperasjon kan man nok lese i firmaet. (Nå har alle sist uke gått 10 % ned i lønn).
Luftfarten har ved LCC'enes inntreden utviklet seg til noe annet enn det var før, og da får man sånne stunt's fra begge parter.
Tally-Ho
Så det er umoralskt å forsøke redde sin arbeidsplass, men rovprising er OK ?
Syntes det var en glimmrende ide' av den som nå måtte har kjøpt opp alle setene , men man burde jo benyttet seg av å fått en -800 som privat jet for en t/r .
At du er uenig er forsåvidt greit, dog vil jeg innvende at du ikke akkurat har en nøytral tilnærming til DY/QI-rabalderet som utspiller seg for tiden.
Det gjenstår å se hvem som har lekket informasjon til media. Voldsomt raske folk er til å dømme både den ene og den andre siden her.
Hvorfor i alverden skulle jeg ikke være neutral i DY vs QI sagen? Jeg har på ingen måde nogle relationer eller tilknytning til nogle af disse selskaber. Mere neutral kan man vel nærmest ikke være.
Enig - jeg kan virkeligt ikke se hvad problemet er her. DY vælger at sælge billetter til 1 krone og nogle andre vælger at købe dem til nogle fiktive "venner"... Det er der intet forkert i... Det står QI's ansatte frit at købe disse billetter akkurat som det står DY frit at sælge dem til denne eller en højere pris.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.