Cimber Air - hvilken vei går det?

Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Dette ser jo ikke bra ut. Synd. Men hva skjer da hvis Cimber Sterling går konk. Nye aktører kommer inn. Siden Norwegian er jo store ut fra Kastrup. Transavia har jo trukket seg ut også..

Eller en ny Sterling igjen :). Men synes Sterling navne kan legge på hylla nå.

Sterlings navn ryger ud, det er vist afgået ved døden flere gange ;)

Jeg tror nogle vil overtage dele af Cimber Sterling (det gamle Cimber). Det vil være i form af fly og dernæst indgå en samarbejdsaftale med SAS, der dog ikke vil være investor i selskabet. Samarbejdet kan evt. sikre SAS større repræsentation i Jylland, hvilket de godt kunne trænge til.

Lars
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Det ser ud til QI har sikret sig mellemfinansiering frem til 8/6 (G.F.S) (Via Hr. Ree).

Derudover har hovedaktionærerne sagt ja til GEM aftalen, de udgør
57%, dermed mangler blot 18% af øverige aktinærer at sige ja !

De største aktionærer i Cimber Sterling bakker op omkring selskabets kreditaftale med den amerikanske kapitalfond GEM. Den underskrevne aftale skal efter planen godkendes på en ekstraordinær generalforsamling den 8. juni, hvilket vil skabe en kreditfacilitet på 300 millioner kroner.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=47617
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Sterlings navn ryger ud, det er vist afgået ved døden flere gange ;)

Jeg tror nogle vil overtage dele af Cimber Sterling (det gamle Cimber). Det vil være i form af fly og dernæst indgå en samarbejdsaftale med SAS, der dog ikke vil være investor i selskabet. Samarbejdet kan evt. sikre SAS større repræsentation i Jylland, hvilket de godt kunne trænge til.

Lars

Ja blir spennende å følge med hva som skjer nå ..........................fremover.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Dersom Ree stiller opp med en mellom-finansering, sa betyr dette vel at man snart far en avklaring av QI sitt fremtid. Ingen er sa dumt og kaster bort flere og flere gode penger i en darlig bedrift som ikke kan overleve.

Med dette likviditaet som settes inn kan man forsöke via den kreditt pa 300 Mio DKK a avhende sine 737-ops, overföre de berörte pax til andre selskaper mot betaling og kvitte seg med de 6 73G som vil ogsa koste en penalty pga brudd av lease-avtalen. Gjör man dette ikke snart, sa brenner man bare opp enda mere penger og vil ikke ha dette mulighet i fremtida igjen... Dersom de far sine kreditter som planlagt, sa har QI en örliten sjanse a overleve. Nytter de ikke dette sjanse rett, sa er selskap toast innen kort tid.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?


Jaja, Travel House vil ikke selge til non-IATA reiseburåer fordi dem krever at Travel House stiller seg som garantist i tilfelle konkurs. Forstår godt at TH da like gjerne lar være å selge billetter til dem. Så det blir litt storm i et vannglass i og med at Cimber ikke er part i denne saken. Men dette smitter selvfølgelig over hjelper ikke akkurats QI's rykte og det er ikke noe de trenger akkurat nå.
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Vi får virkelig håpe at de klarer seg denne gangen også!
Det selges fortsatt en god del reiser med Cimber på wideroe.no, og da er man jo sikret full refusjon om det hele skulle gå galt om ikke annet...
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

For øyeblikket er rutene til BEG og SOF priset fra 3 900 DKK og oppover en vei. Det lover vel ikke bra?
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Det kunne vel type på at de fleste sæder er solgt?

Ah, sorry, jeg glemte å nevne noe veldig vesentlig i innlegget mitt :D Nemlig at jeg mente fra november. Altså, for øyeblikket så starter prisen på en enveisbillett til BEG/SOF fra 3 900 DKK i November og utover.
Sånn kan det gå når man ikke har fått i seg nok kaffe på en stund :D

At setene i november og utover er priset så høyt og at det kun selges Full Flex tyder vel på enten at SK overtar rutene eller at de rett og slett legges ned. Jeg har hvertfall ingen annen forklaring.
 
Iflg dansk TV2 fører QI i øjeblikket forhandlinger om et salg til en eller anden ukrainsk milliardær. Mere i Børsen imorgen...
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Iflg dansk TV2 fører QI i øjeblikket forhandlinger om et salg til en eller anden ukrainsk milliardær. Mere i Børsen imorgen...
Hørte det også, men kan ikke finde noget på TV2,,men det må være en eller anden form for final act, måske....Ukrainsk milliardær ???? tror nok ikke han ved hvad det her drejer sig om....
Børsen checkes i morgen, men aktiekursen idag er ikke god læsning for QI
Hilsen Ole
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Samme person som ligger bak investeringene i Skyways...?

Ifølge TV2 News, så ja, og de skal fusioneres. Det er dog pt. nok mest at betragte som rygter. Har adgang til Børsen, mere følger i nat ;)

Lars
 
Re: Cimber Air - hvilken vei går det?

Børsen skriver, at Igor Kolomoysky ifølge deres oplysninger forhandler om at skyde penge i Cimber Sterling. Samtidgt oplyser adm. direktør i Skyways, Lars Åke Bertilsson, at de vil etablere et nordeuropæisk flyselskab. Hverken Skyways eller Cimber Sterling bekræfter konkrete forhandlinger, dog lyder det fra Cimber Sterling, at de er i forhandlinger med investorer. Derudover vil der komme en masterplan for Skyways fremtid indenfor en overskuelig tid.

Lars
 
Last edited:
Back
Top