Re: Cimber Air - hvilken vei går det?
Det er nok mange planer som uoffesielt sirkulerer , men denne er nok ikke på planen nå.
Problemet med DY er at Boeing 737-800, som etterhvert er de eneste flyene de har, er alt for store for noen av markedene QI opererer i.
Hvem sier at dette er et problem?
Kosten med å drifte en -800 er stort sett lik -300. Med andre ord , du får ca 30 seter "gratis" når du trenger dem.
Hvis DY skal ta helt over ved en eventuelt Cimber konkurs, må de skaffe seg mindre fly, noe jeg tviler sterkt på kommer til å skje.
Dette har du helt rett i.
Og Norwegians fly er som nevnt for store til at de kan få en tilfredsstillende frekvens på enkelte innenriksruter i DK.
Javel?
Enkelte "leisure" utenriksruter er nok det mest interessante for DY.
Nei , det tror jeg ikke.
Destinasjoner som Cimber har men ikke Norwegian har, fra CPH. Bl.a Burgas, Las Palmas, Tel Aviv, og Toscana (og Sofia, men jeg har hørt at det er planer om at SAS skal ta over denne ruten f.o.m vintersesongen).
Det er nok mange planer som uoffesielt sirkulerer , men denne er nok ikke på planen nå.