• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CI B747-400 mistet flap ved Atlanta, skadet hus

jameson82

Flysitter
A China Airlines Boeing 747-400 freighter, freight flight CI-5254 from Anchorage,AK to Atlanta,GA (USA), was on approach to Atlanta's runway 27R when one of the trailing edge flaps separated from the wing. The aircraft went around, positioned for another approach to runway 28 and landed safely on runway 28 about 15 minutes after going around.
A resident living on the extended center line about 4.25nm east of the threshold of Atlanta's runway 27R reported a 20 feet/6 meters long piece of an aircraft fell onto the roof of her home on Sunday (May 19th) afternoon causing two holes in the roof before the piece fell into the yard.


6 meter med flydel dalende kunne gått mye verre.

http://avherald.com/h?article=462a8794&opt=0
 
Re: B747 mistet flap,skadet hus

Vel, jeg ville vært mer bekymret for de resterende 180 tonn 747 + frakt som befant seg i luften med asymetrisk løft, den hadde gjort skikkelig skade om den hadde kommen inn gjennom et tak.

Heldigvis var ikke den ene delen nok til at asymetrien ble større enn hva som kunne kompanseres, men til tross for en massivt stor vinge på 747 så kan jeg ikke forstå annet tap av en hel flap "plate" må ha en betydelig aerodynamisk effekt...
 
Back
Top