• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Japan TransOcean landet mens ANA fortsatt sto midt på rullebanen

Trdfly

Moderator
Medlem
Japan TransOcean landet mens ANA fortsatt sto midt på rullebanen

A Japan TransOcean Boeing 737-400, registration JA8938 performing flight NU-610 from Ishigaki to Okinawa (Japan) with 44 people on board, was on final approach to Okinawa's runway 18 at about 13:20L (04:20Z), another aircraft was in the takeoff roll (see: Incident: ANA B738 at Okinawa on Jun 3rd 2015, rejected takeoff on ATC instruction due to runway incursion, when tower instructed the departing aircraft to stop and instructed NU-610 to go around. The crew continued the landing and touched down on the runway still occupied by the departing B738 having stopped on the runway about 1650 meters down the runway short of the first high speed turn off. The B734 rolled out without incident, reached taxi speed about 400 meters short of the B738 and vacated the runway via taxiway E4 (90 degrees intersection) about 1600 meters down the runway.

jta_b734_ja8938_okinawa_150603_1.jpg


Map (Graphics: AVH/Google Earth):
jta_b734_ja8938_okinawa_150603_map.jpg
http://avherald.com/h?article=48740a0c&opt=0
 
Re: Japan TransOcean landet mens ANA fortsatt sto midt på rullebanen

Ikke nødvendigvis en dårlig avgjørelse med de informasjonene crewet hadde til rådighet på tidspunktet.
 
Back
Top