Den store motoreksplosjonsdagen ....

Er det kun -200 maskiner som er utstyrt med PW4000 eller finnes den på -300 maskiner også?

Er det kun -200 maskiner som er utstyrt med PW4000 eller finnes den på -300 maskiner også?

Finnes på -300 varianten også, den er kun levert med PW og RR, ingen GE. Men nå snakker jeg om ikke-ER varianten. -300ER er kun levert med GE motorer

Nå har det jo vært nok eksempler som viser at dette ofte ikke er tilfelle. Selv om det består testen med «høne inn i motoren»

Blir naturligvis noe ''baluba'' inne i motoren når et blad på 1m ,15+Kg og en periferihastighet på 360M\s(ved max rpm) slipper taket.

For alt på Twitter er jo sant.... [emoji13]

Var så naiv at jeg trodde det som kom fra denne karen var sant:8:

Scott Bateman MBE Blue heart
@scottiebateman
Veteran | Chair
@pilotstogether
| Pilot C130, BN-2, 747, A350 | Owner & Producer
@9lineMedia

Var så naiv at jeg trodde det som kom fra denne karen var sant:8:

Scott Bateman MBE Blue heart
@scottiebateman
Veteran | Chair
@pilotstogether
| Pilot C130, BN-2, 747, A350 | Owner & Producer
@9lineMedia

Altså, det er helt legitim kritikk mot den veldig tendensiøse fremstillingen mange nyhetshus og tv-kanaler har av luftfartsrelaterte hendelser. Men kan jo være greit at CNN rapporterte dette for 7 år siden, og ikke forbindelse med helgens hendelser :)

Og da er N772UA fikset opp nok til å klare turen ned til sol, varme og klapperslanger i Victorville. På vei nå.

United sine P&W motoriserte 777 maskiner står fortsatt på bakken, men ser ut som de kan komme seg tilbake i luften igjen i starten av 2022

https://check-in.dk/uniteds-boeing-777-200-kan-komme-tilbage-paa-vingerne/

Nu har FAA udarbejdet tre såkaldte AD-noter (Airworthiness Directive), der skal sikre, at der fremover ikke opstår lignende motorhavarier med pågældende motorvariant. Boeing 777-200-fly med disse motorer vil dermed kunne vende tilbage på vingerne i begyndelsen af 2022. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Back