chrSVGa380's Bildetråd

chrSVGa380

Flyspotter på SVG
chrSVGa380's Bildetråd

VelkommentilChris.jpg

Hei!

Jeg har lenge sett på hvordan mange andre på forumet (har ikke plaget meg) har laget en tråd med bilder fra hver gang de er ute å spotter.
Jeg vil derfor starte en egen tråd for alle mine fremtidige bilder slik at jeg har dem samlet på en plass, ikke 20+ tråder ;)

I denne tråden vil jeg legge ut noen av bildene som jeg liker og bilder av spesielle fly (som oftest på SVG). Jeg kommer til å skrive datoen bildene er tatt, og hvilken flyplass de er tatt på.

Jeg håper på tilbakemeldinger på bildene, slik at jeg kan bli bedre :up:

Da begynner jeg med dagens bilder (18.09.11 - SVG)

Jeg hadde tullet med innstillingene og det så jeg på slutten, så de fleste bildene ble elendige, men Adria'en måtte dokumenteres:

DSC_0029.jpg

Etter noen timer med spotting var innstillingene forbedret, så disse bildene ble med de rette innstillingene for meg:

DSC_0253.jpg

DSC_0254.jpg

DSC_0262.jpg

DSC_0280.jpg

Det var det jeg hadde for idag, men kommer mer etterhvert som jeg får spottet mer :)

-Christian :)

Last edited by a moderator:
Re: chrSVGa380's Bildetråd

Det sidste foto, -DYU, med Jørn Utzon, er naturligvis (som dansker), min farvorit.
/torben

Hei!

Var ute og spottet med Erik idag. Ble ikke så mange gode bilder idag, men legger ut noe. Elendige bildeforhold, får håpe at Erik sine bilder ble bedre :)

Ok, lets begin (15.09.11):

BMI MiniJungelJet:
DSC_0040.jpg

Icelandair kom med en (TF-)FIN maskin:
DSC_0057.jpg

Norwegian med TUi samarbeid :8:
DSC_0101.jpg

FIN maskin igjen:
DSC_0128.jpg

En vakker MD fra SAS :hi2
DSC_0137-1.jpg

Igjen TUi:
DSC_0148-1.jpg

BUD lyser opp dagen:
DSC_0153.jpg

Og slutter dagen med en MD som drar tilbake til København:
DSC_0173.jpg

Takker for en flott spotterdag med utrolig mange som besøkte spotterplattformen :spin

-Christian

Last edited by a moderator:

Du har mange flotte bilder..likte take off bildet av Icelandair og ikke minst Norwegian med "reservedeler" på seg....

kjekt og at du tok på deg vinkejobb idag, det hjalp....hilsen (tidl) vinkesjefen

Du har mange flotte bilder..likte take off bildet av Icelandair og ikke minst Norwegian med "reservedeler" på seg....

kjekt og at du tok på deg vinkejobb idag, det hjalp....hilsen (tidl) vinkesjefen

Hahah, takk, og det er bare kjekt og få pilotene til å vinke tilbake, men når jeg vinket mistet jeg kosentrasjonen om å ta bilder av pilotene, så ble ikke mange "vinkebilder" på meg idag... ;)

Disse bildene ble jo knallfine, men føler at det er noe rart med fargene. :)
Kan hende det er noe galt med skjermen min? ;)
Mine bilder kommer i morgen.

Takker :)

Disse bildene ble jo knallfine, men føler at det er noe rart med fargene. :)
Kan hende det er noe galt med skjermen min? ;)
Mine bilder kommer i morgen.

Jeg føler at kameraet begynner å ta bilder med helt feil farge imotsetning til virkeligheten, så tror ikke det er noe med skjermen din, tror heller det er noe med kameraet mitt :headbang

Jeg føler at kameraet begynner å ta bilder med helt feil farge imotsetning til virkeligheten, så tror ikke det er noe med skjermen din, tror heller det er noe med kameraet mitt :headbang

Er ikke no gærnt med fargene her da. Litt blasse, men de fleste kameraer i den prisklassen du har, gir slik "blasshet" Kan rettes opp i forskjellige programmer, blant annen Picasa!

Btw, Flotte bilder Christian!

Er ikke no gærnt med fargene her da. Litt blasse, men de fleste kameraer i den prisklassen du har, gir slik "blasshet" Kan rettes opp i forskjellige programmer, blant annen Picasa!

Btw, Flotte bilder Christian!

Takker :) ;)

Ingen feil på ditt kamera.Ei heller gjør du noe spesielt feil under etterbehandlingen relativt til farger. Fargene fremstår som korrekte og velbalanserte på de fleste bildene :-)

Ingen feil på ditt kamera.Ei heller gjør du noe spesielt feil under etterbehandlingen relativt til farger. Fargene fremstår som korrekte og velbalanserte på de fleste bildene :-)

Ok, sikkert bare jeg som gjør noe feil da, enten med redigeringen eller innstillingene på kameraet. Får prøve noen andre innstillinger neste gang jeg spotter :fly

Jeg tror ikke det var noe galt hverken med kameraet eller PC-skjermen. Det var nok heller det vanskelige lyset ute som gjør at farvene blir litt "feil".

Mvh
Tore

Back