Caribbean Airlines 737-800 krasjet i Guyana.

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
En 737-800 fra Caribbean Airlines skal ha havnet utforbi rullebanen på Cheddi Jagan International Airport. Det skal ha vært dårlig vær i området.

140personer skal ha vært ombord, men heldigvis har alle overlevd.

GEORGETOWN, Guyana (AP) — A Caribbean Airlines airliner coming from New York crashed with 140 passengers aboard while landing in Guyana early Saturday and broke in two, causing several injuries but no deaths, said President Bharrat Jagdeo.

Kilde: http://news.yahoo.com/commercial-plane-crashes-guyana-no-deaths-112509479.html
 
AVHerald said:
Accident: Caribbean B738 at Georgetown on Jul 30th 2011, overran runway

By Simon Hradecky, created Saturday, Jul 30th 2011 09:19Z, last updated Saturday, Jul 30th 2011 14:36Z
A Caribbean Airlines Boeing 737-800, registration 9Y-PBM performing flight BW-523 from Port of Spain (Trinidad and Tobago) to Georgetown (Guyana) with 157 passengers and 6 crew, overran Georgetown's runway 06 by about 100 meters at 01:32L (05:32Z), broke through the perimeter fence, fell onto a perimeter road and broke up, the front section separating just ahead of the wing root. Seven people were taken to hospitals, two passengers received serious injuries (leg fractures).

The airport is currently closed.

The flight had originated in New York JFK,NY via Port of Spain.

Georgetown's runway 06/24 is 2270 meters/7450 feet long.

Metars:
SYCJ 300700Z 00000KT 9000 BKN015 24/24 Q1008 NOSIG
SYCJ 300600Z 00000KT 9000 BKN015 24/24 Q1008 NOSIG
SYCJ 300500Z 00000KT 9000 -SHRA FEW014CB BKN015 25/24 Q1009 CB-NE-ENE NOSIG
SYCJ 300423Z 00000KT 9999 TS FEW015CB SCT016 CB-NE-ENE NOSIG
SYCJ 300400Z 00000KT 9999 FEW016 24/24 Q1009 NOSIG
SYCJ 300300Z 00000KT 9999 FEW016 25/24 Q1010 NOSIG
SYCJ 300200Z 00000KT 9999 FEW017 SCT300 25/24 Q1010 NOSIG
SYCJ 300100Z 00000KT 9999 FEW017 SCT300 25/24 Q1010 NOSIG

http://avherald.com/h?article=4407f71a&opt=0
 
Flaks at det ikke gikk værre.
Jeg skal muligens til Georgetown i Guyana i august neste år. I så fall er det Caribbean Airlines jeg skal fly med.
 
Flaks at det ikke gikk værre.
Jeg skal muligens til Georgetown i Guyana i august neste år. I så fall er det Caribbean Airlines jeg skal fly med.

Dette kan jo ske for alle selskaber...ikke noget at være bange for....Uden at jeg skal gøre mig til expert, så kan det jo tyde på aqua planing..på samme måde som det sker for biler...
Heldigt at ingen er kommet alvorligt til skade
Hilsen Ole
 
Bilder fra http://www.kaieteurnewsonline.com/:


DSC_0253.jpg


DSC_0252.jpg


Reversers deployed, men flaps up?

Mvh,
 
Dette kan jo ske for alle selskaber...ikke noget at være bange for....Uden at jeg skal gøre mig til expert, så kan det jo tyde på aqua planing..på samme måde som det sker for biler...
Heldigt at ingen er kommet alvorligt til skade
Hilsen Ole

Jeg har flydd med selskapet mange ganger, men det var før de byttet navn fra BWIA. Har alltid hatt full tillit til selskapet, og det har jeg fortsatt.


Imm
 
AAs 737 som havererade härom året. Den bröts väl sönder pä ett snarlikt sett?
Skönt att alla överlevde!
 
Hei Ole!

...så kan det jo tyde på aqua planing..på samme måde som det sker for biler...

Mye av det du skriver her er akkurat det som foregaar naa... aa maale braking action paa disse flyplassene i Karibien og Sentral Amerika. Daarlig vedlikehold av rullebaner, kombinert med regn kan fort skape glatte forhold...

Det som er merkelig her er at LE slats og flaps er trukket inn...? Leste litt paa pprune: Om de landet med flaps up av en eller anned grunn ville du hatt en approach speed paa naere 200 kts og med poor braking trenger du vel 3000 m paa aa stoppe.

Vi faar se hva de kommer opp med, og heldigvis som dere nevner var det minimale skader paa passasjerene.

Dag
 
Ja så det der no flaps, da er det vel kanskje ikke så rart at den gikk utfor banen da..:)

Men flott at det gikk bra med alle sammen ombord da..:)

current.jpg


Måtte le litt av denne her..:D
 
Back
Top