• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ilyushin Il-76 krasjet i Mali 23SEP23

Someone

Moderator
Medlem
En belarusisk Ilyushin Il-76, EW-412TH, skal ha krasjet ved Gao i Mali

Ryktes at flyet er linket til Wagnergruppen


https://www.aviation24.be/airlines/ilyushin-il-76-crashes-at-gao-airport-in-mali/

An Ilyushin Il-76 aircraft has crashed at Gao Airport in Mali. The aircraft, registered as EW-412TH, is of Belarusian origin and had arrived from Minsk, Belarus the previous day with scheduled departure to Istanbul, Turkey today.

F6tWQGGa8AANzu7
 
Re: Ilyushin Il-76 krasjet i Mali (23/9)

Den maskinen som står parkert på tarmac i videoen er jo midt på rullebanen, så det var da ikke rent lite inn på rullebanen de prøvde lande heller da..
 
Re: Ilyushin Il-76 krasjet i Mali (23/9)

EW-412TH verkar ha varit i Istanbul/SAW 23-24 september, är det bekräftat att "TZ-98T" = EW-412TH ?
 
Re: Ilyushin Il-76 krasjet i Mali (23/9)

Her må noen ha sovnet kraftig bak spakene dessverre :(

Espen

Eller så er vodka faktoren høy ?! Det er ingen tegn til reversering av motorene , ingen spoilere som er aktivert på vingen etter touch down , ingen tegn til bremsing , var de i ferd med foreta TOGA ?
 
Re: Ilyushin Il-76 krasjet i Mali (23/9)

Dette ser jo bare helt merkverdig ut. Det virker som nesen blir presset ned ganske lenge og de passerer med god fart forbi halvveispunktet på banen. Når de endelig kommer seg nedpå er det ikke stort mer enn 1000 meter igjen å stoppe på, og det virker, som OJB også sier, at de ikke gjør noe særlig forsøk på å bremse. Ser mer ut som selvmordsoppdrag/forsikringssvindel/forsøk på å skjule spor/kompromitterende materiale eller personer. Sannsynligvis vil dette forbli en godt bevart hemmelighet i lang tid fremover.

Mvh makelig tilbakelent sofaekspert med svært god lokalkunnskap om russiske spesialoperasjoner i Afrika. Eller ikke.
 
Re: Ilyushin Il-76 krasjet i Mali (23/9)

Eller så er vodka faktoren høy ?! Det er ingen tegn til reversering av motorene , ingen spoilere som er aktivert på vingen etter touch down , ingen tegn til bremsing , var de i ferd med foreta TOGA ?

Helt enig OJB. TOGA er i mitt hode den eneste logiske og fornuftige forklaringen når man setter seg så langt inn på banen. Men hva vet vel egentlig jeg....;)

Espen
 
Back
Top