C-5 Galaxy i Tromsø .....for lenge siden

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
C-5 Galaxy i Tromsø .....for lenge siden

Hei!
Siden vi ikke får ferske bilder fra Gardermoen med Galaxy`en, (ref. NRK: http://www.nrk.no/nyheter/nobels_fredspris/1.6901850) tenkte jeg å "fylle hullet" med noen bilder jeg tok av kjempen i Tromsø 2/4-1992 ( C-5A 69-0018 med c/n 500-49 fra 60 AW )

0002-2x3-2009.jpg

Det er "gamle" trucker som var "bagasje"

0003-2x3-2009.jpg

LN-AAF Beech A100 King Air fra Air Express (trur jeg) i bakgrunn

0004-16x9-2009.jpg

0007-1-2x3-2009.jpg

Utrolig heldig med været den dagen

0008-16x9-2009.jpg

Hadde med meg min Svenske videofotograf :SWE

0011-16x9-2009.jpg

En DC-9 (MD-80) og Fokker står og venter på tur i bakgrunnen

0012-2x3-2009.jpg

Hvem trenger "feiebil" etter en så svær "løv-blåser" :)

0015-16x9-2009.jpg

Finnes det en en vakrere motorlyd ???

0016-2x3-2009.jpg

0018-2x3-2009.jpg

Da er det bare å begynne telling av antall hjul ......

0019-2x3-2009.jpg

0022-2x3-2009.jpg

Disse bildene er fra før den tiden "Bin Laden" :skuff :mad: satte dagsorden for sikkerheten rundt og på flyplassene, så det var flotte tider for "plane-spotters" Vi skulle bare hatt digitalt .....

0023-2x3-2009.jpg

Taket til en hjullaster er en god plass for å få med seg hele begivenheten til flyet forsvinner over fjellene i sør.

Ser frem til ferske bilder fra "Obamas Airliners" :), spesielt helikoptrene, og om de blir å fly inn til Oslo sentrum ville det vært helt supert å få sett noen bilder av det her på forumet.

Helikopter er og blir det "store" for meg :hi2

Hilsen Dag

PS!
Jeg vet at jeg trenger meg en ny scanner med ordentlig "software"......

Last edited:
Re: C-5 Galaxy i Tromsø .....for lenge siden

Rått med C-5. Ingen tvil
Det var i de tidene der digitale kamera skulle vært oppfunnet :)

Tøfft! Hva er grunnen til at de snur hjulene etter take off?

Sinnsykt. :-) verdens tøffeste motorlyd.Ingen tvil!!

Flotte bilder igjen Dag! De viser C-5A 69-0018 med c/n 500-49 fra 60 AW på besøk 2/4-1992. Den var iallefall her den dagen, vet ikke om bildene dine er fra den dagen. Den var her flere ganger dengang da, har sett bilder der den tar av mot sør også. Flyet er nå ved 155 AS/164 AW Tennessee ANG ("Memphis Belle jet") de bruker callsign "Elvis"!. Denne avdelingen byttet ut sine C-141 med C-5A i 2004. Tankbilen som står foran LN-AAF er fortsatt hos Tromsø Flybunkring, men ikke lenger i daglig bruk.

Flotte bilder igjen Dag! De viser C-5A 69-0018 med c/n 500-49 fra 60 AW på besøk 2/4-1992. Den var iallefall her den dagen, vet ikke om bildene dine er fra den dagen. Den var her flere ganger dengang da, har sett bilder der den tar av mot sør også. Flyet er nå ved 155 AS/164 AW Tennessee ANG ("Memphis Belle jet") de bruker callsign "Elvis"!. Denne avdelingen byttet ut sine C-141 med C-5A i 2004. Tankbilen som står foran LN-AAF er fortsatt hos Tromsø Flybunkring, men ikke lenger i daglig bruk.
Stemme nok det LN-MEH :)
Det var i april -92.
Vi var vant med så mange og "spesielle" fly den gang at det samlet seg ikke flere hundre tilskuere som det gjorde sist vinter da SAS var der med 340`en.
Igjen, tusen takk for god hjelp.

Dag

(har forandra overskrifta med datoen og reg.nr)

Last edited:

Det var en C-5 innom PHX for to dager siden. Den gikk fra PHX midt på natta, når jeg jobbet, og det var stille og ingen fly på FX rampen, så kom vel den C-5 maskinen ruslende mot rullebanen, snakk om motor-lyd når den tok av, flystøy? Aldri hørt om det..... musikk i mine ører.

Utrolig bra bilder, nostalgi til 1000

Endelig fant jeg vidoen. håper dere liker den :) Galaxy C5 Takeoff In Tromsø In.........

Hei "Galaxy"

Så bra du fikk tak i denne historiske film snutten fra Tromsø. Det blir 20 år siden til vinteren.
Synd det er langt mellom besøkene til slike kjemper idag.

Og takk for at du delte den her.

I det øyeblikket stod en buss på ei busslomme på Kvaløya og "venta på passeringstiden", som da forlengst var gått over tiden... og beundret dette fantastiske skuet. Undertegnede kjørte den bussen:colgate:

Fantastisk dokumentasjon!!!

Herlig lyd og bra video, men ingenting slår lyden av en F104 Starfighter og F4 Phantom!
Ellers synes jeg at det å høre et gammelt propellfly med stempelmotorer heller ikke er å forakte...

Hilsen
Tore

Glemte å si at jeg la ut videoen. noen på skolen min har blitt sjalu på videoene mine, han har gått amok. det vill si at han har laged 15 brukere ok disliked alle vidoene mine. det hadde vært fint om dere kunne hjelpe meg med problemet :) jeg fant ikke ut av "Help" siden på youtube.

olabil97; svolafanNR1; MrEthanpro; GParadisejoy; MoahmacRidah; rsalex123; rsalex3; missSoaking; Alex1no; theEggee; al3xandeer; luddddeeedame og mange andre.

dette er nett mobing, og dere vil sikkert ikke bry dere om dette, men viss dere har lyst å hjelpe meg med dette problemet så si ifra til youtube :) han har laget mange kontoer med falsk identitet og har liket alle sine vidoer, men disliked mine og skrevet stygge ting om videoene som jeg har fjernet.

Er det mulig..... :lol: Menneskeheten når nye lavmål hver dag.

Back