Butikkansatte på Rygge fikk ikke lov til å hjelpe reisende

Re: Butikkansatte på Rygge fikk ikke lov til å hjelpe reisende

Seriøst så bør du lese gjennom hele tråden før du svarer.

FR tar seg betalt hvis du ikke kommer med BP og Rygge nekter butikkene der å printe det ut. Er det saken dreier seg om :headbang

Jeg har selvfølgelig lest hele tråden.
Og beklager selvfølgelig at jeg harselerte med at Sas-Steward skrev at man selv skulle skrive ut billetten hjemme, dersom man skulle unngå ekstragebyr fra Ryanair.... ;-) ;-) ;-)

Det kan jo være at Rygge flyplass har avtale med Ryanair om at de får 100,- kr for hvert BC de skriver ut, og så får Ryanair 300,- Dette er da en "budsjetert" inntekt for infoskranken, da skal ikke kiosken stjele inntekter fra andre virksomheter på flyplassen. Dessuten stjeler dette av de kiosk ansattes tid, noe de heller kunne brukt til å sortere i bladhyllen, tørke støv eller annet arbeid.
Da jeg fløy med Ryanair skrev jeg ut 2 eks av BC, ett var i lommeboken og ett i sekken, skulle den ene bli borte, så hadde jeg den andre.

Dette kunne jo vært en forretningsmulighet, ha med seg en liten vogn, med bilbatteri, PC og printer, og så selge utskrifter av BC for 200kr stk. skjer dette 15 ganger per dag har man tjent 3000,- Etter utgifter har man en netto på 2750,-

Hvis nu FR valgte løsningen med elektronisk BD pass, altså på telefonen, kunne de jo reklamere med at de var meget miljø bevidste...
Her tænker jeg naturligvis på det spild af papir, som et papirprint jo er
Hilsen
Ole

Synes det er rart at ingen har kommentert at det ikke er mulig å skrive ut BP med FR når det er mindre enn 4 timer til flyavgang. Så dersom butikkene og kioskene på Rygge ikke har noen spesiell forbindelse til FR, noe jeg regner med at de ikke har, så vil det ikke være mulig å hjelpe passasjerer i "nød" uansett om de har lyst eller ikke.

Edit: Med unntak av passasjerer som møter opp på flyplassen mer enn 4 timer før flyavgang, hvilket jeg tror er en passasjergruppe av svært begrenset omfang.

Synes det er rart at ingen har kommentert at det ikke er mulig å skrive ut BP med FR når det er mindre enn 4 timer til flyavgang. Så dersom butikkene og kioskene på Rygge ikke har noen spesiell forbindelse til FR, noe jeg regner med at de ikke har, så vil det ikke være mulig å hjelpe passasjerer i "nød" uansett om de har lyst eller ikke.

Edit: Med unntak av passasjerer som møter opp på flyplassen mer enn 4 timer før flyavgang, hvilket jeg tror er en passasjergruppe av svært begrenset omfang.

Det er vel innsjekking som Ryanair stenger 4 timer før avgang, så sålenge man har sjekket inn og har en PDF fil kan denne skrives ut uten at Ryanair "ser" dette eller kan sperre dette.

Vi følger bare rettningslinjene (Fredriksstad blad)
http://www.f-b.no/nyheter/vi-folger-bare-retningslinjene-1.6134916

– Er det ikke å føre folk litt bak lyset å gjøre det på den måten. I praksis betyr det jo at det alltid koster 40 euro å printe ut boardingkortene inne på flyplassområdet. Selv mange timer før avgang og selv om noen som overhodet ikke har noe med flytrafikken å gjøre skulle være villige til å hjelpe deg?

– Nei, det synes jeg ikke. Vi følger Ryanairs retningslinjer, og de betingelser folk aksepterer når de bestiller med Ryanair. Torp ved Sandefjord har akkurat samme praksis, sier Thoresen.

....
PS: Ryanairs praksis med å kreve gebyr for utstedelse av reisedokumenter er nylig kjent ulovlig i spansk rett. Flyselskapet har anket dommen til høyere rettsinstans.

Back