Uten å ta stilling til årstall for vestlandet:
Hvis jeg husker rett, bl.a. til oljecharter (med mellomlanding/er) til Agadir i Marokko, for Wilh.Wilhelmsens rederi i 1975/76
Tilføyer litt (delvis hypotetisk):
Riggen som omtalte charter gjaldt, boret også i Østersjøen med utreise fra Gotland.
Mulig at de også fløy charter dit.
Kan jo ha vært bakgrunnen for anskaffelse av F.27, og senere B737 LN-NPB.
WW hadde jo forbindelse til første utgave: Busy Bee Air Service, startet med bizjet i 1966?,
og skiftet navn til Airexecutive Norway i 1973.
WW eide HS125 LN-NPE fra 1968 til 1972.
Mannskapsskiftene ble rundt 1976/77 spredt på flere dager, og mindre fly benyttet.
WW gikk over til å bruke Paralift/Partnair.
Airexecutive Norway skiftet på nytt navn, trolig i 1982 til Busy Bee of Norway, og mindre
oljecharter kan jo ha vært årsak til interessen for ruteflyging på kontrakt.
Hadde vært moro hvis en BB/NAS-veteran kunne ha skrevet litt i Historisk Forum.