Business bestilling på wideroe.no, spørsmål.

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Business bestilling på wideroe.no, spørsmål.

Jeg vurderer nå å trykke bestill på en tur til SIN med SAS på wideroe.no.

Kommer faktisk på hyggelige 16.200,-

Så lurer jeg på - kan man da bestille seter? Blir man da behandlet som en "ekte" kunde hos SAS ved kontakt av kunde"service"?

Syntes de ofte er litt sure når man ringer og har booket rimelige billetter på nettet.

Re: Business bestilling på wideroe.no, spørsmål.

Jeg vurderer nå å trykke bestill på en tur til SIN med SAS på wideroe.no.

Kommer faktisk på hyggelige 16.200,-

Så lurer jeg på - kan man da bestille seter? Blir man da behandlet som en "ekte" kunde hos SAS ved kontakt av kunde"service"?

Syntes de ofte er litt sure når man ringer og har booket rimelige billetter på nettet.

Skal ikke være noe problem det - "business is business" tross alt. Men uten å rakke ned på Widerøe så vil jeg være overrasket om du ikke får samme prisen hos SK om du ringer direkte dit... Dog vil jo da servicegebyret bli skyhøyt og regnestykket ender tilbake i Widerøes favør.

Edit: Og bestiller du direkte hos SK får forumet ingen provisjon heller, så det var en utrolig dårlig idé... stryk den :-)

Last edited:

Skal gå bra med seter, selv billig biz med LH kjøpt hos Widerøe lar deg velge seter når du bestiller.

.....men siden du booker gjennom Widerøe, er det ikke da mer naturlig å kontakte dem og ikke SAS hvis det skulle være noe? Siden det faktisk er de som har utstedt billettene!

Jøss! Det var jo kjempebillig! Slå til!!

Men jeg lurer jo litt på hva prisen var på SAS sin hjemmeside? Nesten merkelig at Wideroe og SAS har forskjellige priser på samme billett??

BF:cool2

Ikke noedvendig aa kontakte SAS. Bare gaa paa chetten saa fikser de det der. Alternativt en PM til Egil eller meg.

Jeg finner samme pris på SAS' nettsider, og det er vel det samme om du tar kontakt med Widerøe eller SAS. Begge steder - i alle fall hos SAS - kan man reservere seter ved bestilling.

Jeg bestilte biz billett med Swiss i fjor på Wideroe. Der kunne de ikke tildele seter. Så resultatet ble at jeg måtte ringe Swiss for å gjøre dette. Mulig noe samme her?

Er ikke sikker på Swiss, men vi har ihvertfall samme tilgang på SAS som de har selv ...

Jag bokade precis en resa till New York med SAS och gjorde detta på SAS hemsida just för att ha möjligheten att gå in och ändra mitt setevalg. Skillnaden var 100 Kr så det var sak samma tänkte jag. Nu visade det sig att jag kun kunde välja sete vid bokningen och det går inte att gå in under "min profil" och ändra detta val.
Brukar det vara så när man bokar IC resor via SAS?

Jeg bestilte biz billett med Swiss i fjor på Wideroe. Der kunne de ikke tildele seter. Så resultatet ble at jeg måtte ringe Swiss for å gjøre dette. Mulig noe samme her?

Vel, WIAS lot meg velge seter på mine LH-flighter i biz :D

Poster denne fra min mobil, så jeg får ikke til å quote post 2. Men, får dette forumet $ når man booker igjennom WIAS??

Isåfall er det noe man må gjøre underveis i bestillinga forf å fikse det??
Booka 2 biletter til sørafrika i går, til den nette sum av 19 K. :-D (Helt ok pris hele veien fra Haugesund..)
Får forumet bittelitt av det da, eller måtte jeg ha bedt mot Mosjøen først, før jeg trykka bestill??

Poster denne fra min mobil, så jeg får ikke til å quote post 2. Men, får dette forumet $ når man booker igjennom WIAS??

Isåfall er det noe man må gjøre underveis i bestillinga forf å fikse det??
Booka 2 biletter til sørafrika i går, til den nette sum av 19 K. :-D (Helt ok pris hele veien fra Haugesund..)
Får forumet bittelitt av det da, eller måtte jeg ha bedt mot Mosjøen først, før jeg trykka bestill??

Ja, hvis du ser helt øverst til høyre så er det to reklamebannere. Et for Amazon og et for Widerøe. Hvis du går inn på wideroe.no (eller Amazon) ved å trykke på den også gjøre et kjøp, så får forumet en liten slant tilbake som brukes til driftingen av forumet

Ja, hvis du ser helt øverst til høyre så er det to reklamebannere. Et for Amazon og et for Widerøe. Hvis du går inn på wideroe.no (eller Amazon) ved å trykke på den også gjøre et kjøp, så får forumet en liten slant tilbake som brukes til driftingen av forumet
...eller via automatlinkene som genereres til WIAS og wideroe.no i postene

I de aller fleste tilfeller kan man velge sitt sete når man bestiller business billetter på www.wideroe.no, uansett selskap man velger. Dette blir definert av de ulike flyselskapene når de legger ut sine seter via Amadeus, og er således ikke noe som styres av www.wideroe.no. Skulle den som booker glemme dette, er det bare å benytte chat tjenesten, og du får rask og grei hjelp ;-)

Back