BT i kraftig motvind

Så lenge hr Flick blir sittende så får de ikke noe hjelp av staten, mulig mannen da enten bør ta sin hatt og gå eller finne andre investorer.
Synd hvis BT skal forsvinne.
 
Synd da de hadde mange spennende destinasjoner østover som man kom til med et godt produkt til en lav pris.

Har ellers opplevd 3 kanseleringer med dem i år, de 2 siste mottok jeg ikke varsling om.
 
Hva skjedde med denne ukraineren som kjøpte Skyways? Var det ikke snakk om at han skulle overta .. ? Eller sitter'n på gjerdet og venter til han kan samle opp stumpene?
 
Hva skjedde med denne ukraineren som kjøpte Skyways? Var det ikke snakk om at han skulle overta .. ? Eller sitter'n på gjerdet og venter til han kan samle opp stumpene?

Skulle ikke bli overrasket om han samler opp restene. Blir vel den billigste måten å gjøre det på.
Men hva blir det da? Airbalticskycitycimber Airlines?:stir
 
Eller er det en sulten Kjoser som skuler bakom hjørnet?

Jeg tror Baltikum er altfor usikkert - riktignok vil andre selskaper ta over en rekke av airBaltics ruter om selskapet skulle gå konkurs, men det er en grunn til at airBaltic opererer uten konkurrenter på svært mange ruter. Norwegian har (bare) 14 avganger i uken til Baltikum - og antallet avganger har ligget helt stabilt på 2-4 i uken på alle fem ruter siden de ble introdusert. Merk også at Norwegian ikke har valgt å starte ruter fra Sverige og Danmark til Baltikum. Med unntak av de to ukentlige flyvningene fra Trondheim til Riga, går alle ruter fra Oslo.
 
Og det blåser enda kraftigere motvind .... Det er vel en slags Ch. 11 dette her ..

Struggling Latvian carrier Air Baltic has filed for legal protection in an attempt to enable it to continue operations despite its ongoing row with the Latvian government over a much-needed capital injection.

The airline, which has requested a Ls60 million ($115.8 million) bailout from Latvia's government - a 52.6% stakeholder in Air Baltic - said it has filed for legal protection in order to prevent the state from blocking any of the airline's decisions.

http://www.flightglobal.com/article...les-for-protection-amid-row-with-latvian.html
 
Så lenge hr Flick blir sittende så får de ikke noe hjelp av staten, mulig mannen da enten bør ta sin hatt og gå eller finne andre investorer.
Synd hvis BT skal forsvinne.

Flick har gått av - og eierne har sprøytet inn mer penger.

Såpeoperaen rundt airBaltic pengebehov ser ut til å gå mot en lykkelig slutt. De to hovedeierne - Regjeringen i Latvia og BAS - Baltic Aviation Systems, skal tirsdag 27. september ha blitt enige om å utvide flyselskapets kapital med 153,7 millioner euro- vel 1.2 milliarder norske kroner (NOK)
.

http://boarding.no/art.asp?id=47331
 
Flott :) da slipper jeg å tenke mer på om det blir tur eller ikke til Riga om en mnd. En "bekymring" mindre i hverdagen
 
Det har kommet en ny: Sosiale stigma med turer til Riga. :old

Hehe. Ja, har allerede fått spørsmål om jeg/vi skulle ta en Hoksrud. I en spøkefull tone såklart. Nei, folk får synse så mye de bare vil om ting som ikke angår de. Jeg for min del prøver å avstå fra det.

Jeg er glad det foreløpig har ordnet seg for BT. Har tro på at de med tiden vil klare å snu negativt til positivt. Kjekt å ha dem som alternativ.
 
Da var ny airBaltic-sjef på plass:

airBaltic Supervisory Board Chooses Martin Gauss as New CEO

Riga. 21.10.2011.

Today the Supervisory Board of Latvian national airline airBaltic has chosen
Martin Gauss as the new Chief Executive Officer and Chairman of the Executive Board as of November 1.

Martin Gauss, Chief Executive Officer of airBaltic: “I am very much looking forward to being part of the airBaltic team. The airline has a very strong brand and is an energetic and innovative company. It will be my task to set up clear structures which are missing at present. I will introduce corporate governance in order to reach a financially positive airline operation. ”

Martin Gauss is a professional with nearly 20 years of experience in the airline industry, and in the European Union aviation market. Between April 2009 and May 2011, Martin Gauss was the CEO of the Hungarian carrier Malev, an airline with 22 aircraft and more than three million passengers in 2010. There he simplified the fleet from 5 different aircraft types to two and established new structures.

Martin Gauss started his aviation career as a pilot on B737s with British Airways subsidiary Deutsche BA in 1992; by 1995 he was working in the management of the airline. He was manager of the Flight Operations Support Department before he became chief for the Ground Operation Department. In 2002 he was appointed Director Flight Operations, in which capacity he was responsible for all flight crews and the whole Operations Department. In 2003 British Airways sold Deutsche BA to the Intro Group of Hans Rudolf Woehrl. The next year Martin Gauss became joint Managing Director of Deutsche BA (dba) with responsibility for the relaunch of the airline, in which he also took a 10% stake. Under the leadership of Martin Gauss the company became profitable. In 2006 dba was sold to AirBerlin and Martin Gauss maintained his position as Managing Director for one year to integrate dba into AirBerlin. Following the integration Martin Gauss left the company after 15 years. In its last year dba operated approximately 60,000 flights and carried around 4.5 million passengers. The dba fleet had a total of 28 aircraft. In October 2007 Martin Gauss joined the Cirrus Group and became CEO of Cirrus Airlines and Managing Director of the Cirrus Group. In this function he managed the centralization of the headquarters to Munich. He completed this project in June 2008, after which he established his own company as consultants to the airline industry.

Martin Gauss flies a Boeing 737 as a Captain and has recorded more than 8000 flying hours on Boeing 737s. He is 43 years old and has 3 children.

The executive board of airBaltic consists of three members. Two of the executive board members – Chief Operations Officer Laila Odiņa and Chief Finance Officer Vitolds Jakovļevs were elected by the Supervisory Board already early October, following the decision to inject EUR 153 million in new capital of airBaltic financed by its two main shareholders, the Latvian government and Baltic Aviation Systems (BAS).

airBaltic serves over 60 destinations with direct flights from its home base in Riga, Latvia. From every one of these, airBaltic offers convenient connections via North Hub Riga to its network spanning Europe, Scandinavia, Russia, CIS and the Middle East.

http://www.airbaltic.com/public/49074.html
 
Det nyeste ikveld er at den latviske stat har tatt over 99,8% av alle aksjene i airBaltic etter at selskapet som hadde den andre halvparten, BAS, fikk store problemer i.f.m. konkursen i Latvijas Krajbanka forrige uke.
 
Statlig eiet flyselskap er jo virkelig i vinden om dagen.:rolleyes:

Er Air Baltic strategisk viktig mtp arbeidsplasser i Latvia, eller har staten stor tro på sin evne til å lede re-struktureringer?
 
Noen som vet hvor mange F50 airBaltic har igjen nå?
Får de nye eiere - eller går de på skraphaugen?

Blir F50-piloter flyttet over til Q400?
Minst en forumbruker her som kan svare på det. :)
 
Statlig eiet flyselskap er jo virkelig i vinden om dagen.:rolleyes:

Er Air Baltic strategisk viktig mtp arbeidsplasser i Latvia, eller har staten stor tro på sin evne til å lede re-struktureringer?

Er vel todelt, Latvia er jo rimelig ute å kjøre om dagene så dette er arbeidsplasser.

Samt at det er utenlandskapital inn i landet og flere turister. Er jo noe de vil beholde og vanskelig å gjennopbygge om det går helt under.

Men så nesten denne komme. De har utvidet ekstremt aggresivt de siste årene. Det skal godt gjøres at det holder lenge, spesielt mtp økonomien.
 
Back
Top