putzmeister
ScanFlyer Dusty
Re: Brøyting av veier - OSL
Knallbra! Bilder kommer
Knallbra! Bilder kommer

Folkens, min bekjentskap med hjullasteren har ryddet vei. Det var observert hjulspor som tilsa at noen biler hadde vært faretruende nær kanten, kanskje ikke så lurt. Lykke til videre og jeg krever herved mange flotte flybilder publisert på scanair.
Kjempebra jobba, tusen takk!
Så vil jeg henstille folk til å kjøre minst mulig på jorvollen og særlig i oppkjørselen mens vårbløyta og teleløsningen pågår, inntil det har tørket opp.
Det var på den tiden i fjor veien ble mest slitt, etter at grusen var blitt påfylt.
Det er fullt mulig å parkere nedenfor, og gå opp når det er slik.
Er det ikke bare å sette opp sperrebukker for perioden som kommer?
Er det slutt på snøen på vollen ?
3 vestlendinger kommer bortom i neste uke.
Det er fortsatt litt snø igjen på vollen, på lørdagen var det en luring som kom med en svær bobil å spola seg opp bakken til vollen...
Han kom opp etter utallige forsøk. :headbang![]()
Er det ikke noen av dere frequent voll-flyers som har et par betongbukker som kan plasseres i veien der inntil grunnen har tørket opp da?
Om det er ønskelig, sjekker jeg om det er mulig å få sperret oppkjøringen til vollen med betongblokker e.l. så lenge vårløsningen er i gang.
Hvis dette skjer, er jeg ufattelig glad for å få vite det nå - da jeg kjører helt i fra Stavanger for å tilbringe 5 hele dager på Gardermoen (Thon Hotel) for å, ja - kun fotografere. Og hvis jeg ikke kan kjøre opp, grunnet at jeg er handicapped - så kan jeg jo like godt bli hjemme og kjenne på hvordan det svir i lommeboka etter å ha betalt så mye for 4 netter på hotell...
Jeg forlanger jo IKKE at noe gjøres for akkurat meg, men jeg hadde satt pris på å få vite det, snarest mulig - så jeg slipper å kjøre 700 km en vei for å bli stoppet av en betong-bukk...
på forhånd takk for hjelpen...
H
Veien opp er en ting. Sånn som snøen lå der på søndag, vet jeg ikke om rullestol er det ideelle fremkomstmiddelet når du først har kommet deg opp på vollen.. Men, den kan jo ha tint igjen innen du kommer.
Vollen er åpen, sett deg i bilen og kom deg til OSL. Sender deg PM.
Er det slutt på snøen på vollen ?
3 vestlendinger kommer bortom i neste uke.
...og vi 3 er gale vi (vestlending med "feil" dialekt jeg egentlig) :colgate:
Jeg har etter deres ønske fått til brøyting og lettere tilgang til vollen på OSL i vinter. Nå er vårløsningen straks i gang og jeg håper brukere av plassen ikke kjører opp med bil hvis de ikke er uføre. Nå er det ikke slik at det er jeg som drifter og eier vollen, men prøver å holde plassen åpen og tilgjengelig for alle. Det med betongklosser viste seg å være til hinder for uføre så det er forkastet. Til info har vi satt en "parkbenk" ved spotterplattformen som kan flyttes til vollen. Der er det ingen sittegruppe tilgjengelig på vollen meg bekjent. Benken har stått ute i vinter så den bør skrus litt sammen. Flyttingen av benken må dere ta grep om selv. Ha en knakende fin vår.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.