Brøyting av veier - OSL

Status
Not open for further replies.
Re: Brøyting av veier - OSL

Er det veldig mye is oppover der nå eller kommer man seg helt frem med bil?

Tenkte jeg skulle ta meg en tur i løpet av helgen. Er spent på forholdene selv også, men regner med det er mulig å komme seg frem med bil :D

Var der igår, kjempeforhold..

Er faktisk bedre enn om sommeren, for alle høla i veien blir jevna ut av snøen! :-)

Jepp, sitter på vollen i skrivende stund, og jeg kan bekrefte at forholdene er meget bra. Ingen problemer å komme seg frem, selv med en helt vanlig personbil med piggfrie dekk.

Det eneste som ikke er jevnt nå, er de drøye hjulsporene nederst/midt i bakken opp til vollen, de er omtrent like ille som på sommeren. Der hadde det gjort seg med noen spader med sand/grus. Dugnad til våren? :)

Jepp, sitter på vollen i skrivende stund, og jeg kan bekrefte at forholdene er meget bra. Ingen problemer å komme seg frem, selv med en helt vanlig personbil med piggfrie dekk.

Det eneste som ikke er jevnt nå, er de drøye hjulsporene nederst/midt i bakken opp til vollen, de er omtrent like ille som på sommeren. Der hadde det gjort seg med noen spader med sand/grus. Dugnad til våren? :)

Det blir nok en liten form for dugnad nå til våren regner jeg med, både veien opp til vollen og noen busker som burde fjernes før de blir for store.

Regner med at vi i NSFF tar dette opp med OSL når vi skal ha møte med de nå på våren.

Lørdag 13.februar var veien helt opp på sanddyna på R 19 R helt toppers måket og selve platået var bra jevnet ut - TAKK til OSL og de personene som sørger for brøyting.

Noen som vet hvordan det er på andre siden? Tenker da på veien ned til østbanen ved radaren.

Noen som vet hvordan det er på andre siden? Tenker da på veien ned til østbanen ved radaren.

Hvis du mener den lille veien som går ned midt i svingen på hovedveien der, så var denne sperret av snøfonn/snøbrøyting på hovedveien da jeg kjørte forbi der forrige søndag. Om det har endret seg er vel heller tvilsomt, men det kan jo tenkes....

Er det noen som vet om det er måkt opp til vollen, etter nattens snøvær ?

Hvis du mener den lille veien som går ned midt i svingen på hovedveien der, så var denne sperret av snøfonn/snøbrøyting på hovedveien da jeg kjørte forbi der forrige søndag. Om det har endret seg er vel heller tvilsomt, men det kan jo tenkes....

Denne veien blir som regel aldri måkt om vinteren, som regel ikke kjørbar før til våren og når snøen er borte.

Fortsatt ikke brøytet oppe på Vollen. Jeg klarte så vidt å komme med opp og ned med min ganske høye bil med firehjulstrekk..:)
Men jeg mener ikke å mase. Er veldig takknemmelig for den brøytingen som skjer.

Fortsatt ikke brøytet oppe på Vollen. Jeg klarte så vidt å komme med opp og ned med min ganske høye bil med firehjulstrekk..:)
Men jeg mener ikke å mase. Er veldig takknemmelig for den brøytingen som skjer.

Litt bedre oppe på Vollen i dag, lørdag. Mer opplkjørt og ikke så dype hjulspor lenger. De fleste bør klare å kjøre helt opp nå.
Forøvrig glimrende vær her i dag. Fortsatt minus 9 kl 12.30, men sola varmer godt. Og 19R er i bruk..:)

Folkens, min bekjentskap med hjullasteren har ryddet vei. Det var observert hjulspor som tilsa at noen biler hadde vært faretruende nær kanten, kanskje ikke så lurt. Lykke til videre og jeg krever herved mange flotte flybilder publisert på scanair.

Folkens, min bekjentskap med hjullasteren har ryddet vei. Det var observert hjulspor som tilsa at noen biler hadde vært faretruende nær kanten, kanskje ikke så lurt. Lykke til videre og jeg krever herved mange flotte flybilder publisert på scanair.

Tusen takk til dere begge :up:

Status
Not open for further replies.
Back