British Airways

  • Thread starter Thread starter imm
  • Start date Start date

imm

ScanFlyer Crusty
Tatt på Barbados for 4-5 år siden.
 

Attachments

  • New Image.JPG
    New Image.JPG
    175.8 KB · Views: 18
Replying to Topic 'British Airways'

Stilig! Fortsett gjerne å fore oss med flere Barbados-bilder...
 
Replying to Topic 'British Airways'

Å se concorden i lufta er et syn uten sammenligning.
Å høre flyet er noe helt for seg selv.
Jeg sto på svært kort avstand under takeoff en gang. Så kort avstand at jeg fikk håret "fønet". Det bråkte noe helt sinnsykt. Og takk og lov for at jeg hadde satt min lille baby inn i bilen for å skjerme henne fra bråket. Man kunne se bilen riste av lyden som flyet genererte.
 
Replying to Topic 'British Airways'

Originally posted by imm


Å se concorden i lufta er et syn uten sammenligning.
Å høre flyet er noe helt for seg selv.
Jeg sto på svært kort avstand under takeoff en gang. Så kort avstand at jeg fikk håret "fønet". Det bråkte noe helt sinnsykt. Og takk og lov for at jeg hadde satt min lille baby inn i bilen for å skjerme henne fra bråket. Man kunne se bilen riste av lyden som flyet genererte.

Jeg har sett den en gang! Over London, under begravelsen til Diana! Nice plane!
 
Replying to Topic 'British Airways'

Hvis jeg aldri hadde fått se den "live" ville jeg sørget enda mer da den ble borte.

Fikk tatt "walkaround" på den i BOO i 73/74 for den var parkert ved terminalen (Olebno - var du der?) Take-off fikk jeg bare opplevd fra flydøra på fjernparkering LHR, men det var brukbart med lyd.

Sexigste fly etter min smak. DE tøffe motorne (not a leg man miself). Vingene bare wow. Sååå fotogen. Imponerende at utviklingen av den begynte i en tid da man ikke hadde den teknologi vi tar for gitt i dag.

:up:
 
Replying to Topic 'British Airways'

You bet !!!! F-WTSB var to ganger i Bodø under test-programmet. Var ombord begge ganger. Bortsett fra at cabin var "full-lastet" med instrumenter, virket cabin som en "stretch" utgave av CV-440'en. Fikk tatt noen bilder som jeg skal få scannet og lagt ut til menigheten.
 
Replying to Topic 'British Airways'

Spesiellt vakkert er det aa cruise i 50-60000 fot og 2300 km/t og ikke hoere en lyd fra motorene! Delta vingene krummer nedover slik at det ikke er noen problemer for noen aa se hva som skjer nedover.
 
Replying to Topic 'British Airways'

Originally posted by Olebno


You bet !!!! F-WTSB var to ganger i Bodø under test-programmet. Var ombord begge ganger. Bortsett fra at cabin var "full-lastet" med instrumenter, virket cabin som en "stretch" utgave av CV-440'en. Fikk tatt noen bilder som jeg skal få scannet og lagt ut til menigheten.

Jeg har bare vært inne i den tassen som står på Duxford, men jeg går ut fra at F-WTSB også hadde rømningstunnel gjennom dørken for crew og teknikere? Akkurat den funksjonen imponerte meg. :)
 
Back
Top