British Airways A380-ruter og status

Re: British Airways A380 ruter og status

Et livsmål å få tatt en tur på første klasse med en BA A380!
Får håpe det blir hyggelige priser på F mens de holder på med crew-trening på short-haul i sommer/høst. Da blir det kanskje et prisnivå der dødelige som meg kan henge seg på. :)

Business tur/retur LAX var overraskende hyggelig, 16 900 tur/retur fra Bergen. Eventuelt 11 000 for business bort (på jomfruturen) og økonomi tilbake. Men dessverre noe jeg vanskelig kan forsvare når jeg var på vestkysten for et halvår siden.

Hva vil en oppgradering fra WT+ til C koste i antall Avios? :)

Da har BA annonsert sine to første faste A380 destinasjoner: LAX, etterfulgt av HKG.

LAX begynner 15. oktober, og HKG 15. november
Det er mulig å booke inaugural-flighten LHR-LAX i F for 12 500,- hvis man starter fra CMB. Da får man også EK F med A380 på kjøpet. Hint: codeshare. :stir

Kan sende PM med hvor og hvordan det kan bookes om noen er interessert, men vær så snill - ikke spre dette til andre forum. Selv om ex-CMB er velkjent, tok det en del tid og knoting for å finne den ruten til den prisen. Hvis det plutselig dukker opp på engelskspråklige blogger forsvinner det sikkert kjapt.

Last edited:

Kan sende PM med hvor og hvordan det kan bookes om noen er interessert, men vær så snill - ikke spre dette til andre forum. Selv om ex-CMB er velkjent, tok det en del tid og knoting for å finne den ruten til den prisen. Hvis det plutselig dukker opp på engelskspråklige blogger forsvinner det sikkert kjapt.

Takk Peppep - stiller meg bak din oppfordring om å holde lokket på så lenge det går...

Takk også til Someone for link til glinsende nymalt BA-flagship. Uhyre smekkert, selv om blåfargen vel er klusset litt med på bildene?

Har allerede blinket meg ut et favorittsete, via thebasource - som enn så lenge har de beste seat charts på BA A380. Her er det mange grønne seter som blinker forlokkende. Hva skyldes denne 25D extravaganza i econ?

http://www.thebasource.com/britishairways380seatmap.html

Uansett: Første tur for meg blir i C (med fingers x-ed for F u/g) Må bare finne på en anledning...

.

Sweeeeet... takk for linken. Har rimelig trua på rad 53.

53A er min. Ok? Elefanter og slikt kan sitte styrbord.

Ja, for BA-fans er nettsiden særdeles nyttig og forbløffende oppdatert, helt up-to-the-minute nå og da.
Linkene der til Kangaroo, Emirates o.a. er trolig også bra, selv om jeg sjelden flyr disse.

.

Den kledde BA-fargene!

Har allerede blinket meg ut et favorittsete, via thebasource - som enn så lenge har de beste seat charts på BA A380. Her er det mange grønne seter som blinker forlokkende. Hva skyldes denne 25D extravaganza i econ?

Ved 24D er det luke i gulvet (nødutgang fra kjelleren, crew rest)

Mistet trua på rad 1-4? :D

Flott å se at BA legger F på main deck, med den ekstra bredden og luftigheten det medfører.

British Airways Temporary Plans Double Daily A380 Los Angeles Service in S14

Summer 2013 season, BA operates 3 daily Boeing 747-400 service, offering approximately 970 seats per day per direction. Based on current plan, the oneWorld member offers 938 seats per day per direction in Summer 2014.

http://airlineroute.net/2013/04/23/ba-lax-s14/

Bra BA, bra! :) 3 x 747 (BA-config) nesten = 2 x 380 :)

Stusselig at de valgte å blende så mange vinduer i F.

Stusselig at de valgte å blende så mange vinduer i F.

Samme som på 747en (og kanskje 777en, husker ikke), har med interiøret å gjøre

Last edited:
Back