British Airways A380-ruter og status

Ser ut som om JNB blir tredje A380 destinasjon. 3x ukentlig fra midten av Februar også 6x ukentlig en måneds tid senere. Og LAX blir 2x daglig A380 fra 10/4
 
Last edited:
For bare minutter siden landet den andre A380 (G-XLEB) på Heathrow etter leverings-flight fra Toulouse

Delivery_BA_A380_G-XLEB_2013-09-20.jpg

Bilde av ankomst fra FlightTrackers webkamera på LHR
 
Overrasket at de ikke velger IAH mtp. oljerute. Hva vet nå vi ettersom vi ikke har noe data :)


IAD har vel kanskje større behov for økt passasjerkapasitet.
Og samtidig trengs kanskje cargokapasiteten til IAH som er litt dårligere på A380
 
IAH er ingen stor destinasjon for BA og de har begrenset samarbeide med UA. A380 ville være overkill de luxe ...
 
Flyr ikke BA som eneste europeer to ganger til IAH daglig? LH flyr jo en 380 t/r hver dag. Man kunne jo tenke seg at BA gjorde det samme.
 
Når starter BA med A380 til New York ?

NYC er en typisk høy-frekvens destinasjon så det vil overrasker meg litt om de begynner med den dit. De bruker mye 777 og 747 (miksen er litt avhengig av sesong og etterspørsel). Jeg ville tippe på andre destinasjoner før NYC dukker opp, særlig destinasjoner der det er vanskelig å spre avgangene eller dårlig med slots.
 
IAH er ingen stor destinasjon for BA og de har begrenset samarbeide med UA. A380 ville være overkill de luxe ...

De flyr jo high en high J B744 dit daglig, så det er vel ikke en spesielt liten destinasjon for BA. Vil tro det er en ganske high yield rute for BA, som for mange andre EU-selskaper. UK er jo også en olje-nasjon.
 
De flyr jo high en high J B744 dit daglig, så det er vel ikke en spesielt liten destinasjon for BA. Vil tro det er en ganske high yield rute for BA, som for mange andre EU-selskaper. UK er jo også en olje-nasjon.


Ja, men det er ikke det samme som at de bør sette inn flyet med mest kapasitet/volum på ruten. Og således er high J 744 eller 77W et bedre valg. Man ser jo det litt med Lufthansa hvor A380 brukes på ruter med høyt volum, spesielt i Y, mens 747-8i går på ruter med high yield
 
Ja, men det er ikke det samme som at de bør sette inn flyet med mest kapasitet/volum på ruten. Og således er high J 744 eller 77W et bedre valg. Man ser jo det litt med Lufthansa hvor A380 brukes på ruter med høyt volum, spesielt i Y, mens 747-8i går på ruter med high yield

Jo, det er jeg enig i. Innlegget var mest en reaksjon på påstanden om at IAH ikke er noen stor destinasjon for BA. Jeg har inntrykk av at IAH er en relativt stor og viktig destinasjon for dem, iom at de flyr dit daglig med en 744 (ikke 777 eller 787). Dette til tross for at IAH ikke er en OW hub og at de også har flere daglige til DFW (i samarbeid med AA).
 
Neste annonserte A380 destinasjon ser ut til å bli SIN med 3x ukentlig fra slutten av oktober, men økning til daglige fra februar 2015. Dette er for den avgangen som stopper i SIN, mens den som fortsetter til SYD vil fortsette med 777-300ER

LAX øker også til 12 ukentlige A380 til høsten

http://airlineroute.net/2014/02/19/ba-388-w14update1/
 
Last edited:
Back
Top