British Airways A380-ruter og status

Da har BA fått levert sin 12. og foreløpig siste A380 i bestilling

Airbus A380 -841 215 G-XLEL British Airways delivery 22jun16 TLS-LHR

Så får man se om det stemmer at BA ønsker seg flere maskiner, men først og fremst brukte, men mindre Airbus kan gi et veldig godt tilbud
 
Nå skal A380 inn på Boston-ruta (feb og mars 2017). I samme periode går det 747, 772, 77W og 789 der så til Boston kan man få testet mye forskjellig.
 
Nå skal A380 inn på Boston-ruta (feb og mars 2017). I samme periode går det 747, 772, 77W og 789 der så til Boston kan man få testet mye forskjellig.

Grøss og gru... det er jo her jeg flyr mest. Knapt nok steder igjen å dra nå.

Står det hvilken flight?
 
Skjønner fremdeles ikke hvorfor du har et problem med A380...

:)

Alt for stor.
Ting tar evigheter.
Divider skjerm må være nede ved take off/landing
Vinglasset velter når du løfter armen fra vinduskarmen
Masse lyd og lyslekkasjer fra galley
From belysning på en del seter

Hater den balja i BA-format
 
:)

Alt for stor.
Ting tar evigheter.
Divider skjerm må være nede ved take off/landing
Vinglasset velter når du løfter armen fra vinduskarmen
Masse lyd og lyslekkasjer fra galley
From belysning på en del seter

Hater den balja i BA-format
Så er primært et BA-problem... :p
 
Så er primært et BA-problem... :p

Ja, det er sant. Men legg gjerne til EK også. Det er de to eneste 380 jeg har fløyet. EK er om mulig enda værre. De var nesten ikke ferdig med service før vi var i HKG. (Satt på spissen, så klart)
 
Ja, det er sant. Men legg gjerne til EK også. Det er de to eneste 380 jeg har fløyet. EK er om mulig enda værre. De var nesten ikke ferdig med service før vi var i HKG. (Satt på spissen, så klart)
Ok, jeg har flydd LH i Business og First, samt TG i First. Begge har vært bra.
 
A380 er panserbra i First. Business kan være et mareritt pga. store kabiner og mye løping. Har fløyet A380 fra LH, QR, EK, BA, TG og synes faktisk BA kommer best ut i C-klasse siden de har splittet kabinen over to etasjer. (Men Fnate og jeg er enige om at vi er uenige om den)
 
A380 er panserbra i First. Business kan være et mareritt pga. store kabiner og mye løping. Har fløyet A380 fra LH, QR, EK, BA, TG og synes faktisk BA kommer best ut i C-klasse siden de har splittet kabinen over to etasjer. (Men Fnate og jeg er enige om at vi er uenige om den)

F i A380 er panser, men som oftest litt utenfor mitt budsjett. Men re-tester dette på SFO-LHR om en uke.

Ellers har jeg jo ikke testet hverken LH, QR eller TG i A380, men jeg kan forestille meg. Vi tar krangelen videre over en øl på Dubliner snart. Alle som ønsker er velkommen.
 
A380 er panserbra i First. Business kan være et mareritt pga. store kabiner og mye løping. Har fløyet A380 fra LH, QR, EK, BA, TG og synes faktisk BA kommer best ut i C-klasse siden de har splittet kabinen over to etasjer. (Men Fnate og jeg er enige om at vi er uenige om den)
For min del nekter jeg å bruke betegnelsen panser om en konfigurasjon hvor IFE-skjermen må felles inn under avgang og landing. ;) Dette er imidlertid rettet opp på 789, som ser griselekker ut.
 
Dere diskuterer jo kabinkonfigurasjon og interiørløsninger, ikke flytypen.

Jeg synes A380 er et veldig behagelig sted å oppholde seg på 40 000 fot.

Har alltid likt store fly og åpne kabiner, fremfor privacy og båser. Derfor var følelsen om bord bedre i gamle configs pga. mer luft og naturlig lys,
men alt annet er muligens bedre på nye fly. Long-haul med narrow-body blir helt feil, selv om det er fine seter og greier.

"Ting tar evigheter", det er vel heller selskapets ansvar og ikke Jumbofars problem.
 
Dere diskuterer jo kabinkonfigurasjon og interiørløsninger, ikke flytypen.

Jeg synes A380 er et veldig behagelig sted å oppholde seg på 40 000 fot.

Har alltid likt store fly og åpne kabiner, fremfor privacy og båser. Derfor var følelsen om bord bedre i gamle configs pga. mer luft og naturlig lys,
men alt annet er muligens bedre på nye fly. Long-haul med narrow-body blir helt feil, selv om det er fine seter og greier.

"Ting tar evigheter", det er vel heller selskapets ansvar og ikke Jumbofars problem.

Konfigurasjonen har jo mye å si for opplevelsen da. Selv om jeg normalt ville valgt A380 foran en 777 fra samme selskap, ville jeg helt klart valgt 77W fra Cathay foran en 388 fra BA.
 
BA + <380 for W16 er som følger:

For Northern winter 2016/17 season, British Airways’ A380 operation includes:
London Heathrow – Boston 4 weekly (02FEB17 – 25MAR17 (…))
London Heathrow – Hong Kong 1 daily
London Heathrow – Johannesburg 10 weekly (Except January 2017)
London Heathrow – Los Angeles 10 weekly (1 daily from 01FEB17)
London Heathrow – Miami 1 daily
London Heathrow – San Francisco 1 daily
London Heathrow – Singapore 1 daily
London Heathrow – Washington Dulles 1 daily

http://www.routesonline.com/news/38...e-british-airways-w16-los-angeles-operations/
 
Back
Top