• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Britannia BLX278 i dag...

Trety

ScanFlyer Rusty
Er det noen som kan hjelpe meg med individsøk på denne?

Det hender også at flyene må mellomlande i Faro underveis, har man noen mulighet for å vite om dette vil skje på før man går ombord?

Replying to Topic 'Britannia BLX278 i dag...'

regner med at det er SE-DZH, ettersom det var den maskinen som gikk ned til ACE i dag morges som BLX0277. De holder på å sjekke inn på ACE nå (en kamerat av meg skal ha denne hjem sammen med familien). Jeg fløy den samme ruten i sommer, og da var det ingen behov for mellomlanding på FAO)

Moder'n, søster'n og besteforeldrene har sjekket inn på samme flighten, og siden SE-DZH dro nedover er det sannsynlig at det er den samme som skal opp - takker! :)

Moder'n var avgårde med samme flighten for et år siden (SE-DZV), og da måtte de mellomlande. Jeg har opplevd det samme dajeg var der (Sterling 727) for 13 år siden. Rullebanen i ACE er ganske kort, så pga. vekt kan de ofte ikke ta med nok drivstoff.

det kommer vel også litt an på hvilken vei du tar av fra ACE, i den ene enden stikker jo en gammel vulkan opp, mens i den andre enden er det hav. Husker sist jeg var på ACE, at vi måtte mellomlande i Valencia (med Scanair A300) ettersom vi tok av mot fjellet og ikke kunne ha fulle tanker

...og da ble det mellomlanding på BLX278 også... Skulle landet 19.10, ny tid iflg. osl.no er 19.39. Sånn sett synd jeg ikke skal hente flokken, det hadde blitt en halvtimes ekstra spotting. Men jeg antar at Gardermoen ikke har tenkt seg noe sted, så spottermuligheten dukker alltids opp igjen. :)

Når jeg jobba i BLX mellonlanda vi ALDRI på ACE-OSL. MEN det var B757, fantastisk performance:)

BLX pilotene ble meget skuffet da de gikk over til B738.:(
Men til sommeren er B757 tilbake på OSL.

Stakkars pax, "slavebuss" med kun ca. 28 " pitch og 235 ombord. . Nå etter at de har hatt et noe passasjervenlig fly i noen år.

Er i'affal SE • DZH som er ventet inn til oss kl. 1935 LOC :nor

Originally posted by SQ 777
Stakkars pax, "slavebuss" med kun ca. 28 " pitch og 235 ombord. . Nå etter at de har hatt et noe passasjervenlig fly i noen år.

Er det 757'n du tenker på nå? Modern (1,62 på strømpelesten) var ikke veldig happy med benplassen ombord på 738'n, jeg er glad jeg (1,87 på strømpelesten) ikke var ombord... Hun hadde knærne oppi seteryggen på raden foran uten at setet foran var lagt bakover!

Joda, 757 innleid fra moderselskapet i England. Trekk 5 cm pitch fra deres 738, så har du benplassen på 757'en.

Tar en ut tre rader ( en i hver avdeling ombord ), dvs. da blir det ca. 219 pax , så har en omtrent plassen på 738. I 757'en må man sitte skrevs slik at knærne på meg ( 1.85 ) går ett i ett med metallet i armelene i setet foran. Samme som DK A320 med 180 seter.

Av prinsipp booker jeg aldri charter på denne 757 og DK A320.

Hvorfor ikke bruke NVR A321, ev. SK. Men det er ikke alltid at ønskemaskinen går til ønskedestinasjonen.

Back