Bredde midtgangen på B737 og DH8

LN-BEF

ScanFlyer Blue
Bredde midtgangen på B737 og DH8

Hei, og god jul alle sammen.

Har et spørsmål:
Hvor bred er midtgangen i SAS sine 737 (reiste sist med LN-RPR) og DH8-100 sånn ca?
Er klar over at det kan variere noe fra fly til fly.

Tusen takk for flott forum [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

Wall-to-wall interior trim pä 737 NG Series er

139.2" = 2 x 59" triples + 20" aisle + outer wall-panel clearances 2 x 0.6" sä hvis SAS opererer med standard 737 NG interiör er midtgangen 20" = 50.8 cm bred ? Pä de fleste A320 Series fly har SK anvendt den säkalte "wide aisle" option :

145.4" = 2 x 59.5" (737-type seter) + 25" bred aisle option + outer w.p.c. 2 x 0.7"

Ang. DH8-100 vet jeg ikke, noen andre fär svare ? ...
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

DHC8-100 har 401 mm midtgang mellom armlenene og 516 mm mellom det tykkeste på ryggstøttene.
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

Oppstillingen til feeder-konkurransen f.o.m. 2017 ser slik ut :

– MAX (139.2″ = 2 x 59″ + 20″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.6″) vs
– NEO (145.4″ = 2 x 62.5″ + 19″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.7″) vs
– MC-21 (150.0″ = 2 x 63.8″ + 21″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.7″ ) vs
– C919 (153.5″ = 2 x 65″ + 22.3″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.6″)

og hvis vi her tar med den Kanadiske Outsideren : C Series regional jet :
– C Series (128.7″ = 43″ double + 63.5″ triple + 21″ aisle + w.p.c. 2 x 0.6″)
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

Oppstillingen til feeder-konkurransen f.o.m. 2017 ser slik ut :

– MAX (139.2″ = 2 x 59″ + 20″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.6″) vs
– NEO (145.4″ = 2 x 62.5″ + 19″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.7″) vs
– MC-21 (150.0″ = 2 x 63.8″ + 21″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.7″ ) vs
– C919 (153.5″ = 2 x 65″ + 22.3″ aisle + wall-panel clearances 2 x 0.6″)

og hvis vi her tar med den Kanadiske Outsideren : C Series regional jet :
– C Series (128.7″ = 43″ double + 63.5″ triple + 21″ aisle + w.p.c. 2 x 0.6″)
Klarer du å skrive midtgang bredden i cm?
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

Klarer du å skrive midtgang bredden i cm?
Jeg synes jeg har tygget disse cross-section dataene og lagt dom frem ganske bra for alle her som er interesserte og fölger med, sä hvis du synes det er tungvint ä tolke mäl i inches og ber FT om ä regne om for deg i cm, kan jeg ikke tenke meg noen annen ärsak enn at du selv egentlig IKKE er interessert, ellers ville du ikke ha klaget pä at jobben ikke ble fullfört, oder ?
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

Klarer du å skrive midtgang bredden i cm?

Tydeligvis ikke, men her har du tallene. (1 tomme er 2,54 cm)

C919: 56,6 (Typen er sannsynligvis lite aktuell utenfor Kina)
MS-21 og C-serie: 53,3
737 MAX: 50,8
Neo: 48,3 -Høres litt lite ut, sikker på at denne stemmer FT?
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

Ja, det stemmer ... om det er Operatörens valg ? Hos SK pä A320 har valget vaert ä prioritere "wide aisle"-opsjonen, dvs man instalerer triples av 737-typen = 59.5" bred, da fär man en aisle pä 25" = 635 mm : 1.4" + 59.5" + 25" + 59.5" = 145.4" CQFD

Normalen for A320-typene er 19" midtgang ... Boeing jukser när de sier midtgangen er 20" ... det klarer de ä fä folk til ä tro ved ä pästä at sine triples er 59" ... men de er 59.5" sä

de sier : 139.2" = 1.2" + 59" + 20" + 59"
men i virkeligheten har de 139.2" = 1.2" + 59.5" + 19" de ogsä + 59.5"

dette bare for ä kunne pästä at NOE er bedre i 737 NG enn i A320 (her = pluss 1" i midtgangen). Ta med mälebänd neste gang du flyr med A320/737 sä kan du sjekke selv.
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

dette bare for ä kunne pästä at NOE er bedre i 737 NG enn i A320 (her = pluss 1" i midtgangen). Ta med mälebänd neste gang du flyr med A320/737 sä kan du sjekke selv.

Ja, det kan jo nesten være fristende etter det regnestykket..! Takk for god og detaljert info FT. Som du sier er jo mye av dette også opp til det enkelte flyselskap å avgjøre/bestille, og går man for bredere seter forsvinner selvsagt noe av bredden i midtgangen.
 
Re: Bredde midtgangen på B737 og DH8

Vel, enn bredere flykropp gir også mer drag (økt drivstoff-forbruk), ingenting kommer gratis ;)

W
 
Back
Top