Breaking news: SAS satser stort!!!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Bjørn Kjos ler av SAS' forsøk på å selge flybilletter på Rema 1000.

Nå er det vel ikke så mange andre selskaper som flyr direkte til forskjellige steder i Polen enn DY, eller husker jeg feil? Poenget hans er jo meget godt og diskutert i en annen tråd her.

Han sier jo ikke at han ikke vil ha dem som kunder, bare at det er en forsvinnende liten del av omsetningen.

Originally posted by LN-MOW

Swissair samarbeidet med SBB og man kunne faa bagasjen sjekket til eller fra de fleste jernbanestasjonene i Sveits. Tror det kostet 5 sveitserdollar per kolli ..
Ja benyttet meg av dette en gang. Utrolig praktisk og deilig å slippe å tenke på bagasjen. Veldig bra løsning. Hvorvidt dette går i dagens Norge vet jeg ikke. Det var vel en gang snakk om at man kunne sjekke inn bagasjen på Oslo S, men slik ble det jo dessverre ikke.

Idagens Finansavisen så "Hånler Kjos av SAS"... Han er selv ikke imponert over eget salg hos Narvesen...

Men reaksjonen til Kjos viser vel at dette kom overraskende på han... At han hånler av konkurrenten er vel ikke akkurat stilig. Bare så det er sagt så er jeg ikke i målgruppen for dette tilbudet fra SAS eller Norwegian - jeg synes jo foirtsatt reisebyråene, Farmer&Co pluss selskapenes egne nettsider funker meget bra...

Nå tviler jeg på at Norwegian-Kjosern sier at han "hånler"....men heller at journalister vinkler dette slik dem ønsker....for dem vil jo SAS vondt. :rolleyes:

Da SK og BU hadde sine bykontor i Flytogterminalen på Oslo S, kunne man faktisk sjekke inne på automater for SK fly, men uten bagasje. (Det var 2 automater totalt).

SK har allerede idag automater som selger billetter til ungdommer, derfor vil jeg si at teknologien har de hatt lenge, og den kan lett utvides til andre typer billetter også. Hvor de setter ut sine automater, ser jeg på som litt underlig, hvis dette skal bli i matbutikker og kiosker. Jeg synes fortsatt at min ide med store publikumsområder som kjøpesenter etc gjør seg bedre. For det lokker forbipasserende og ikke bare de som har ærend i en butikk.

Originally posted by Arrow

hvor de setter ut sine automater, ser jeg på som litt underlig, hvis dette skal bli i matbutikker og kiosker. Jeg synes fortsatt at min ide med store publikumsområder som kjøpesenter etc gjør seg bedre. For det lokker forbipasserende og ikke bare de som har ærend i en butikk.

Hvis det er slik at de kan få det utplassert billig i en Rema butikk, eller betale dyrt for en-to kvm på Oslo S, så gir vel det en indikasjon.

Hørte nå at SAS ikke planlegger salg av flybilletter i kassa på Rema, 7-11 eller HydroTexaco. Men! Alle kassepunkter i Reitankonsernet utstyres med større flatskjermer som skal være markedsføringskanalen for det nye NETTREISEBYRÅET GO! Med andre ord dette er en satsning på internett - men med bra reklameeksponering. I tillegg blir Reitangruppen store på konsertopplevelser som hele landet kan kjøpe sammen med fly og hotell...

Back